ЕКСКЛУЗИВНО! Наглостта на "Лидл" мина всякакви граници! Глобяват веригата с над 370 хил. лева за заблуждаваща реклама
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Върховният административен съд (ВАС) потвърди санкция в размер на 370 859 лв., наложена на „Лидл България ЕООД енд Ко“ КД от Комисията за защита на конкуренцията за заблуждаваща реклама.
Проучването на Комисията през 2013 г. установи, че рекламната кампания „Най-доброто от България, най-доброто от Европа“има заблуждаващ характер.
В своето решение Съдът изцяло споделя констатациите на Комисията за извършеното нарушение, пише "Топновини".
Според Комисията и Съда връзката между категорията рекламирани продукти и търговските им марки, ведно със словосъчетанието „най-доброто” създава убеждението за най-добро качество от тази категория, предлагано под съответните марки, за които е установено, че по качествените си показатели се доближават до границата на допустимите стойности за годност.
Съдът потвърждава, че рекламното послание по начина му на представяне е в състояние да повлияе на икономическото поведение на потребителите и извлича необосновано предимство пред останалите предприятия, които предлагат същата категория продукти.