Експерт за бунта на пилотите: Те напомнят интелигентно, че проблемите във военната авиация стоят нерешени
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Пилотите, които отказаха да летят днес, напомнят интелигентно, че проблемите във военната авиация стоят нерешени. Проблемите се трупат от десетилетия, стига се до една точка, когато нещата се пречупват и летенето става опасно. Това заяви Красимир Грозев, главен редактор на списание Аеро.
Ако един 10-тонен самолет падне, става доста опасно. Въпросът е какво правим оттук-нататък, посочи Грозев.
Има връзка между отказа на пилотите да летят и политическия избор за избор на стратегически изтребител, смята експертът. Темата е твърде сложна, за да бъде вкарана в политически рамки, проблемите са от десетилетия и в момента е станал ефект на лавината, каза Грозев.
Процедурата беше спряна с леко мъгляви обяснение. Няма точна яснота какво правим с новия изтребител. Министърът на отбраната говори едни неща за ремонт на старите Миг-ове, но те са ужасно стари, не е добре да се хвърлят толкова пари, смята главният редактор на "Аеро".
Всички оферти за изтребители са били на стойност под предвидените 1,5 милиарда лева. Ние вече можехме да се сдобием с 8 изтребители под тази цена, каза той.
По думите му трябва да се взимат комплексни мерки и да се каже, че България ще купи 8 плюс 8 самолета. Трябва да се върви към една модерна авиация, съвместима с НАТО. В един перфектен и идеален свят не би трябвало да дадем нито стотинка за воъръжение. За съжаление, не живеем в идеален свят и правителството знае това, коментира експертът.


