САМО В ПИК! Ето къде е заровено кучето за бунта в "Граф Игнатиево“! (СТЕНОГРАМА)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Ето къде е заровено кучето за скандала на „Граф Игнатиево“ и защо пилотите отказаха да летят. Цялото последно заседание на комисията по отбрана в парламента е разисквало именно въпроса с ремонтираните двигатели за МиГ-29.
Припомняме, че днес пилотите от базата в „Граф Игнатиево“ отказаха да изпълняват учебните полети. Бойните полети по охраната на границата вървят по план. (ВИЖТЕ В ОЩЕ ПО ТЕМАТА)
ЕТО И СТЕНОГРАМАТА:
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Уважаеми колеги, имаме кворум. Откривам заседанието.
На заседанието присъстват: господин Анатоли Величков – заместник-министър на отбраната, постоянния секретар господин Илия Налбантов – началник на политическия кабинет. Очакваме да дойде министърът на отбраната и госпожа Ваня Деневска, която е парламентарен секретар.
Присъстват също така от Движението „Защита на гражданите“ господата Димитър Асенов, Денчо Балев и Петьо Хаджиев.
От Граждански форум „Промяна“: госпожа Красимира Атанасова, господин Николай Говедаров и от Националното движение на българските граждани: господата Красен Петров, Кръстин Златков и Йордан Пенков.
Заповядайте, господин Заместник-министър! Надявам се, че и министърът е отвън. Искрено се надявам скоро да бъде освободен без парична гаранция. (Влиза заместник-министърът на отбраната Атанас Запрянов. Оживление.)
Предложението ни за дневен ред е:
1. Изслушване на министъра на отбраната по актуални въпроси на отбранителната политика, съгласно чл. 29, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
2. Разни.
Други предложения има ли? Няма.
Който е съгласен с предложения дневен ред, моля да гласува. (Влиза министърът на отбраната Красимир Каракачанов.)
За – 18, против и въздържали се няма.
Дневният ред е приет.
Преминаваме към първа точка от дневния ред:
Изслушване на министъра на отбраната по актуални въпроси на отбранителната политика, съгласно чл. 29, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
Припомням регламента: две минути за въпрос, три минути за отговор, две минути за реплика и две минути за дуплика. Редът е следният: първо от парламентарната група на ГЕРБ, после от Българската социалистическа партия за България, Обединени патриот, ДПС и „Воля“.
Започваме с въпросите, ако сте готов, господин Министър. Да, благодаря Ви.
Започваме с ГЕРБ и ще използвам случая да задам един въпрос.
Господин Министър, знаем, че миналата година се сключиха договори за поддръжка и ремонт на МиГ 29 на стойност над 70 милиона.
Бих искал да ни информирате докъде стигна изпълнението на тези договори, дали имаме проблеми и по какъв начин можем да решаваме тези проблеми, ако ги има? Заповядайте, господин Министър.
МИНИСТЪР КРАСИМИР КАРАКАЧАНОВ: Благодаря Ви, господин Председател.
Тъй като това е действително сериозен проблем пред Министерството на отбраната, съм помолил заместник-министър Величков да направи пълна справка по въпроса. Справката ще е не повече от две-три минути.
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Благодаря Ви, господин Министър.
Заповядайте, господин Заместник-министър.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНАТОЛИ ВЕЛИЧКОВ: Благодаря Ви, господин Председател.
Уважаеми господа народни представители, наистина е чувствителен въпросът. Договорът за доставката на десетте двигателя за МиГ 29, от които четири нови и шест отремонтирани, е сключен през месец ноември 2016 г. Чувствителен е от гледна точка на общата стойност, защото там влизат седем броя КСА – над 70 милиона, както Вие правилно уточнихте, но и от гледна точка, че неговото изпълнение следваше да бъде извършено в рамките на месец април 2017 г. до месец септември 2017 г.
Към настоящия момент двигателите на брой 10 са доставени, като от тях са приети от Комисията по приема два. Те са приети още с първата доставка. При приема са подписани констативни протоколи за това, че са пристигнали и се установяват разминавания с договора, който фирмата доставчик следва да изпълни, вследствие на което не са подписани протоколите за прием на останалите двигатели. Те са по три параграфа. Ако двата от тях в течение на времето, заедно с колегите от Военновъздушните сили изяснихме възможните причини, а те бяха свързани с технически въпроси. Единият е датчик, който беше в позиция 12А вместо 2,5А. Тази техническа грешка е отстранена. Счетено е, че несъответствието със спесификацията е несъществена.
Вторият въпрос беше свързан с наработката на един от двигателите. По становище на колегите от Военновъздушните сили беше отчетена техническа грешка и това също е прието като несъществена причина за неприемането на двигателя.
Третият проблем обаче се оказа съществен. След като бяха констатирани липса на оригинални формуляри на производителя. Отремонтираните шест двигателя пристигат с формуляри от ремонтната организация, а не от фирмата производител на двигатели, каквото е условието по договора.
Даденото от ВВС становище преди два и половина месеца в посока, че това не е съществен проблем, мисля, че дори в определен момент си бяха превишили малко правата. Това следва да е становище на Правна дирекция на Министерството на отбраната и „Отбранителна реквизиция“.
Предвид това направихме обследване какво предполага неснабдяването на двигателите с оригинален формуляр на производителя. Повечето от Вас са експерти във военната област – това означава, че при нас не идва информация за това тези двигатели кога са произведени, колко време са работили, къде са работили, каква е тяхната наработка, какъв е остатъчният ресурс – все информация, която е изключително чувствителна за Военновъздушните сили.
Ще споделя и едно становище, изразено в оперативен порядък от Дирекция „Правна“, че това, ако бъде счетено като несъществено на изменение на договора, следствие на което да се предложи на министъра на отбраната да подпише допълнително споразумение към договора, може да бъде атакувано от фирми, които не са участвали в конкурса по доставката на авиодвигател.
Какво направихме след това? След настояване на фирмата доставчик, която изпрати няколко писма с информация, разменена между нея и завода ремонтна организация в Руската федерация – това е Завод имени Чернишова, те потвърдиха, че всъщност заводът ремонтна организация е и завод производител на двигатели и че информацията, която се съдържа в оригиналните формуляри по вътрешно нормативни документи на Руската федерация е забранено да бъде предоставяне, при положение че става въпрос за износ в друга страна. Тази информация съдържа, както и преди малко казах, включително авиобази, места на летене и друга чувствителна информация за Руската федерация.
Ние това не можем да го установим на базата на разменени кореспонденции между фирмата доставчик и завода производител вследствие на което произведохме оперативна среща с доставчика по негово настояване. На нея присъстваха дирекция „Отбранителна реквизиция“, „Правна“, Военновъздушните сили и излязохме с решение да изпратим писмо от министъра на отбраната до РСК МиГ, в чиято група се намира този ремонтен завод и да зададем няколко въпроса, отговорът на които ще ни даде правото да подпишем допълнително споразумение от страна на министъра на отбраната или да не го подпишем.
Въпросите, които сме включили в това писмо, изпратено на 29 септември до РСК МиГ на вниманието на директора Тарасенко, са следните. Първият е: една и съща ли организация е заводът производител на предоставените по договора ремонтирани двигатели РД 33 и ремонтната организация, която е извършила ремонта. Ако отговорът е положителен, това отхвърля голяма част от въпросителните, които към момента ни възпрепятстват и правят промените в договора съществени. Би трябвало, ако съвпаднат, наистина да го преразгледаме.
Вторият въпрос, който задаваме, е да бъдат разяснени причините, поради които не могат да бъдат предоставени от руската страна тези факти, които нас ни интересуват. Нас ни интересува не къде е летял този двигател, кой е бил летецът и така нататък, а ни интересува наработката на тези двигатели, да не се окаже, че остатъчният ресурс дори и след ремонт експертизата на ВВС може да го счете като проблем при доставката.
Ако не могат да бъдат предоставени оригиналните формуляри на тези двигатели, да бъдат разяснени причините, тоест вътрешният нормативен акт за Руската федерация.
На трето място, като трети въпрос е: при невъзможност ние да се запознаем и писмено да получим отговор на въпросите, които ни вълнуват, нашият военен аташе в Москва, да прецени и да инспектира на място оригиналните формуляри. Получихме уверение в рамките на проведената среща с фирмата доставчик, че няма проблем. Консултирали са и от руска страна ще бъде предоставена възможност нашият военен аташе да се запознае обективно и на място с тези факти, които ни интересуват, от оригиналните формуляри.
На четвърто място, четвърти въпрос: ако наличието на конфиденциална информация в оригиналните формуляри е причина те да не бъдат предоставени, то това обстоятелство да бъде посочено изрично в отговора, както и да бъде декларирано, че информацията, записана в допълнително издадените формуляри, отговаря на тази в оригинала.
Не съм специалист, но си позволих да поканя колегите от Военновъздушните сили и да направим преглед на формуляр, който е оригинал, издаден от производител на действащ наш в момента МиГ и такъв, който е предоставен на руската страна, съпровождащ ремонтираните двигатели. Вътре, в оригиналния формуляр се съдържа пълният набор от информация, разделено е по статии, включително с подписите на всеки един от техническите лица, полети, часове, командири и така нататък. Във формулярите, които са ни предоставили, липсва тази информация.
Уверявам Ви, че ако отговорите на тези въпроси и най-важният дали фирмата отремонтирала двигателите е и фирмата производител, голяма част от съмненията ще отпаднат. Няма да скрия, че имаше съмнения всъщнот откъде е произходът на двигателите.
В заключение да кажа, че по наша информация, получена чрез „Отбранителна инквизиция“ писмото е на бюрото на Тарасенко и очаква неговия подпис. Вероятно до края на седмицата ще пристигне при нас.
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Благодаря, господин Министър, благодаря Ви, господин Заместник-министър.
Естествено е, че този въпрос е важен и не е случаен. Оценяваме това, което сте направили, за да се изчистят всички недоразумения и да има възможност летците от Граф Игнатиево да бъдат осигурени и да си изпълняват задачите, предвид условията в които се намираме.
Заповядайте.
ВЛАДИМИР ТОШЕВ: Господин Заместник-министър, в договора за доставка на нови и ремонтирани двигатели записано ли е каква документация да се приложи?
ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР АНАТОЛИ ВЕЛИЧКОВ: Тъй вярно записано е и се иска оригиналният формуляр на производителя, а не на ремонтната организация. Беше ми предложен вариант на допълнително споразумени, в което текстът от договора да бъде променен в следния смисъл: да се предостави оригиналният формуляр от производителя и/или от ремонтните организации. Това наложи забавянето във времето.
МИНИСТЪР КРАСИМИР КАРАКАЧАНОВ: За да не дадем повод за съмнение, тъй като знаете, че темата с изтребителите не по вина на Министерството на отбраната е много актуална, въобще с авиацията, за да няма съмнения и спекулациии решихме да предприемем всички тези стъпки, за да се изяснят нещата и всички да са наясно и да сме спокойни, че се действа според закона, няма лични или други интереси или не са пренебрегнати на нашата авиация.
ПРЕДС.КОНСТАНТИН ПОПОВ: Благодаря, господин Министър, оценяваме това.
СПАС ПАНЧЕВ: Говорим за двигатели и се носи слух, че два от двигателите – не казвам дали от последните доставки или отпреди това доставяните – са бракувани и не могат да се ползват. Има ли такова нещо и съм сигурен, че договорът има гаранции за изпълнение, така че няма пречка някой да се съмнява, че нещо може да има.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНАТОЛИ ВЕЛИЧКОВ: Категорично го приемете като слух. Не мога да отговоря, при положение че не ми уточните за коя от доставките: за последните от месец ноември... (Реплики от народния представител Спас Панчев на изключен микрофон.) Няма как да гадая. (Реплики. Народният представител Славчо Велков иска думата.)
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Задайте си въпроса.
СЛАВЧО ВЕЛКОВ: Не е въпрос, просто искам да бъда полезен.
Добре, по някаква причина, предвид обстоятелства съм се допирал до работата на ЗИЧ – Завод имени Чернишова, за първи път чувам, че той произвежда двигатели за МиГ. Знам, че това е една от най-големите ремонтни структури на групата на РТК. Задавам като въпрос, който възникна сега, не предварително.
Ако се окаже, че те не са производителите, какво правим след това? Даже въпросът е по-скоро за министъра, защото ще се появят редица усложения.
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Благодаря, господин Велков.
Заповядайте, господин Министър.
МИНИСТЪР КРАСИМИР КАРАКАЧАНОВ: Нека да изчакаме официалните отговори, за да ги коментираме. Да гадаем – ако се окаже едно или друго, действително ще възникнат различни хипотези и теми за размисъл.
Нека да изчакаме.
Лично аз смятам, че няма проблеми с тези двигатели. Въпросът е да има яснота и да няма шум в системата – нещата да се проверят по каналния ред, за да няма разправии не само в Комисията по отбрана, да няма спекулации в обществото, пък и да няма разправии със съответните органи. Това е основният ни мотив.
Не се съмняваме, но подлагаме на съмнение от гледна точка на това да проверим, да изясним и да сме гарантирани.
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Благодаря Ви, господин Министър.
КОЛЬО МИЛЕВ: Имам реплика. Става въпрос за формулярите. Няма ли опасност, ако новите формуляри не са толкова комплектувани, както миналите, защото бяха подготвени от Варшавския договор и тогава всичко се даваше комплектно. Не само за самолети и въртолети, но и за всички машини.
Дори за производството, ако ние сме сключили договор за получаване и ремонтиране на двигатели, има ли значение кой го е произвел? В смисъл ремонтният завод да извърши качествено ремонта и да предостави ремонтиран... (Шум и реплики.) Зависи от договора, който е сключен.
МИНИСТЪР КРАСИМИР КАРАКАЧАНОВ: По договор е: „Ремонтът се извършва от производителя“. Това е по договор! (Шум и реплики.)
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Господин Министър, имате възможност да отговорите.
МИНИСТЪР КРАСИМИР КАРАКАЧАНОВ: Просто изяснявам, че оригиналният формуляр трябва да е от производителя. Съществува и хипотезата, ако са възникнали допълнителни условия или изисквания от тяхна страна и не могат да предоставят на Министерството на отбраната този документ, да споделят причините и военният аташе да го види и да го удостовери. Има варианти да решим проблема.
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Благодаря Ви, господин Министър.
Друга реплика по този повод?
Заповядайте, господин Адмирал.
ПЛАМЕН МАНУШЕВ: От това, което чух, господин Председател, господин Министър, се притесних много. Флотът има много горчив опит от подобна ситуация – два двигателя като нови, излезе, че са бракувани отнякъде, завод „Звезда“ не ги е произвеждал, и държавата плати 6 милиона за тях. Корабът първо тръгна назад, сега върви като куцо магаре – едва едва върви. Това е – шест милиона за два бракувани двигателя. Притеснявам се да няма нещо подобно тук. Така че проблемът е много сериозен. (Реплики.)
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Благодаря, господин Адмирал.
МИНИСТЪР КРАСИМИР КАРАКАЧАНОВ: Господин Председател, благодаря за репликата на адмирал Манушев. Това показва, че сме предприели правилните действия.
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: За което Ви благодаря, господин Министър. (Реплики.)
От Обединени патриоти има ли въпрос към господин министъра?
От Движението за права и свободи – заповядайте, господин Симеонов.
СИМЕОН СИМЕОНОВ: Господин Председател, господин Министър, имам един уточняващ въпрос. Български двигатели ли са закарани на ремонт в Русия или руски двигатели, пратени в България?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНАТОЛИ ВЕЛИЧКОВ: Не са пращани български двигатели за ремонт в Руската федерация. Произходът ще разберем според оригиналния формуляр на производителя. Затова всъщност е цялата дилема.
СИМЕОН СИМЕОНОВ: Щом са нови...
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНАТОЛИ ВЕЛИЧКОВ: Четири от тях са нови.
СИМЕОН СИМЕОНОВ: Какъв летателен ресурс имат? Като старите наши двигатели 350 часа или по-висок ресурс, имате ли информация?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНАТОЛИ ВЕЛИЧКОВ: На спесификация, която е одобрена още при произвеждането на обществената поръчка, е уточнено каква трябва и следва да бъде наработката на тези двигатели.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АТАНАС ЗАПРЯНОВ: Четиристотин часа и после до 1200, както са новите двигатели. Това е разликата между другите шест ¬– те са на 350 часа с още един ремонт. Знаете, че има разлика. Става въпрос за произхода на ремонтираните.
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Разбирам, че дискусията е хубава, но все пак да уважаваме реда в залата.
Разбрах въпроса, имаше отговор – господин Генерал, някаква реплика да имате?
От Политическа партия „Воля“ няма.
Преминаваме към втори тур от политическа партия ГЕРБ въпрос.
ПЛАМЕН МАНУШЕВ: Уважаеми господин Министър, господин Председателю, колеги! Господин Министър, направихте едно посещение във Франция, може ли да запознаете Комисията с резултати, разговори. Зададоха ми въпрос по телевизията и не можах да кажа какво сте постигнали там. (Оживление.)
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Благодаря, господин Адмирал.
Заповядайте, господин Министър.
МИНИСТЪР КРАСИМИР КАРАКАЧАНОВ: Благодаря, господин Председател.
Уважаеми адмирал Манушев, посещението беше организирано по покана на министъра на отбраната на френската република, а тази покана се появи вследствие посещението на френския президент при българския министър-председател в края на август във Варна. Франция е по-активна по темите за обща европейска отбрана и тази среща беше проведена. Състоя се миналата седмица.
Имах срещи с председателя на Комисията по отбрана на френския парламент и с министърката на отбраната на Франция.
Запознах френските колеги с нашите проекти за модернизация, първо. След това с приоритетите на нашето европредседателство. Между другото, това ги интересува, тъй като буквално България го поема след съвсем кратко време. Подчертах, че основният приоритет на нашето европредседателство е интеграцията на страните от Западните Балкани, даване на алтернатива за тези страни за членство в НАТО и в Европейския съюз, тъй като при липсата на подобна алтернатива дезинтеграционните процеси по политическа, по религиозна линия, а и под формата на външни вмешетелства от трети страни се засилва дестабилизирането в Балканския регион на Европа. Това бяха общополитическите теми.
Разбира се, говорихме и по темата с нелегалната емиграция и проблемите, които възбужда; темите с радикалния екстремизъм и тероризъм. Разясних нашата политика по отношение на изграждането на защитното съоръжение по границата.
Имаше интерес от френска страна, тъй като Франция е една от големите страни с мощен военнопромишлен комплекс и интерес към нашите проекти за модернизация.
Основно въпросите бяха насочени към двата проекта: за флота и за бронираната машина. Изяснихме, че сме се постарали да осигурим една прозрачна процедура. Очакваме до 23 октомври да постъпят предложения и оферти от страните, които бяха проявили предварителен интерес, за да започнем да ги разглеждаме.
По отношение на бронираната машина изяснихме, че тепърва разработваме нещата; че, когато парламентът гласува финансовата рамка и проекта, ще започнем процедура и по новата машина. От тяхна страна се прояви желание да дойдат да направят на някой от нашите полигони демонстрация на машините, които произвежда .... Ние заявихме, че това е нормално, тъй като и други фирми имат подобна практика. Ако не ме лъже паметта миналата година Патрия прави, тази година (реплики)... точно така. Те казаха, че имат предварителна представа за възможностите на нашите заводи в ТЕРЕМ. Пожелаха по време на тази демонстрация да придобият допълнителни впечатления.
В тази посока по отношение на сътрудничеството, разбира се, имаше и теми, които касаят малко по-специфична информация, не толкова свързана с отбраната, а свързана с нелегална емиграция и тероризъм, което няма логика да го споделяме на открито заседание, но действително не касае конкретно нашата комисия. Това е основно: нашето европредседателство, ролята на Франция и нашите виждания за идеята за обща европейска отбрана и европейска армия и проектите за модернизация. Това бяха темите, по които се интересуваха.
След това имаше втори панел, изявен предварителен интерес от френски фирми за срещи. Ние преценихме, че най-правилно е тези срещи да се проведат в посолството. Поканихме всички френски фирми, които бяха проявили интерес – три или четири, да дойдат. Съобразихме, че ако направим отделни срещи в рамките на тази официална делегация, тъй като текат нещата и за флота, някой може да каже, че сме взели страна или някой ни притиска. Затова предложихме на всички да заповядат в посолството в определен час. Разговорът беше два-три часа, доста ползотворен беше, предимно за опознаване и за взаимна информация.
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Благодаря Ви, господин Министър.
От БСП – заповядайте, господин Генерал.
КОЛЬО МИЛЕВ: Уважаеми господин Председател, уважаеми колеги! Уважаеми господин Министър, моят въпрос е във връзка с подписаната Конвенция за унищожение на касетъчни боеприпаси от Дъблин през 2008 г. В доклада за отбраната за миналата година се казва, че процесът за унищожаването на 585 тона касетъчни боеприпаси, които ние притежаваме, се забавя. Моят въпрос е: какви мерки предприема Министерството на отбраната за ускоряване на процедурата за унищожение на тези боеприпаси, тъй като до 2019 г., ако не изпълним Конвенцията, ще търпим санкции? Благодаря.
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Благодаря Ви, господин Генерал.
Заповядайте, господин Министър.
От името на министъра – заместник-министърът.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АТАНАС ЗАПРЯНОВ: Вие знаете, че унищожението на касетъчните бойни припаси е договорено да бъде финансирано от Съединените американски щати. Това е свързано с унищожаване на нашите преносими зенитноракетни комплекси, които унищожихме, тоест срещу „Стрела“ – унищожение на „Стрела“, те трябва да финансират унищожението на тези касетъчни бойни припаси.
Първият проблем възникна преди две години и това е, че процедурата за унищожаването на тези касетъчни бойни припаси се извършва от Агенцията на НАТО. Изпълнителят за поддръжка и доставки се избира от Агенцията на НАТО. Избраният изпълнител беше испански. Неговото подразделение в България беше габровска фирма, която обаче не е получила лиценз за извършване на такава дейност в България. В резултат на това, че Министерството на вътрешните работи не е лицензирало, не е издало такъв лиценз, този контракт беше невъзможен.
Сезирахме органите на НАТО по тази ситуация. За съжаление, на определен етап на служебното правителството е направен опит да се терминира договорът и да бъде извършено от Агенцията на НАТО за поддръжка и да бъде проведена процедура от България, което доведе до загубата на тези пари, тъй като няма начин американското правителство да промени начина на процедура и финансиране.
Първите мерки, които предприехме, след идването на власт на министъра на отбраната беше да направим демарш до Държавния департамент, да ги убедим, че сегашното ръководство на Министерството на отбраната държи договорът да бъде сключен от Агенцията на НАТО и да бъдат възстановени парите. Получихме уверение, че парите са възстановени и Агенцията на НАТО ще извърши такава процедура.
Другото условие, което сме поставили, когато Агенцията на НАТО направи процедурата, да ни уведоми за участниците в тази процедура, за да може съгласувателят от българска страна – Министерството на вътрешните работи, да ги прецени предварително и да бъдат допуснати тези, които имат възможност, ако ще правят нещо в България и имат лиценз да го правят, за да не се получава предната ситуация, при която е избран изпълнител, който не може да изпълни това на територията на страната. Сега чакаме Агенцията на НАТО да проведе тази процедура и имаме уверение от американска страна, че два милиона долара съществуват в сметката и ще бъдат използвани за това, като се намери подходящ изпълнител.
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Благодаря, господин Заместник-министър.
Реплика?
КОЛЬО МИЛЕВ: Да, благодаря Ви.
Това означава, че има спесификация за унищожаването и всичко е подготвено.
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Благодаря.
Колегите от обединени патриоти?
Колегите от ДПС? Не?
Колегите от „Воля“? Няма.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНАТОЛИ ВЕЛИЧКОВ: Господин Председател, само да допълня. Проблем ще ни се яви...
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Благодаря Ви, господин Заместник-министър, ще се запознаем с проблемите Ви по-нататък.
Ще помоля, преди да започне шумотевицата по напускането, да преминем към
Втора точка:
Разни.
Имам кратка информация и ще използвам случая, че министърът на отбраната е тук, за да Ви кажа, че министър Каракачанов е изпратил в Комисията по отбрана Отчет за изпълнението на политиките в отбранителните програми на Министерството на отбраната, структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и Българската армия през първото полугодие. Документът е налице. Който иска, може да дойде в Комисията по отбрана, за да се запознае. Там са описани основните програми, изпълнението по тях, какво се предвижда да се изпълни, за да се приключи годината.
Още една информация. Ще помоля след следващото ни заседание, следващата седмица аз, заместниците на Комисията, ако може и министърът на отбраната в моята стая да направим една дискусия, възникнала от отправени въпроси и предложения от Движение „Защита на гражданите“.
МИНИСТЪР КРАСИМИР КАРАКАЧАНОВ: Не разбрах за кога, господин Председател.
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: След следващото заседание на Комисията.
МИНИСТЪР КРАСИМИР КАРАКАЧАНОВ: Да. Може ли и аз да направя едно съобщение?
Конференцията, която беше насрочена за 27 октомври, се отменя.
ПРЕДС. КОНСТАНТИН ПОПОВ: Благодаря, господин Министър.
Колеги, нещо друго по точка втора Разни? Няма.
Благодаря Ви за участието, закривам заседанието.