ЗЕЛЕН ТЕРОР: Магистрала “Струма“ през Кресна пак се отлага! Вицепремиерът Сандов лобира за по-скъп вариант, който дори не щади природата
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Зелен терор за пореден път иска да стопира изграждането на магистрала “Струма” през Кресненското дефиле.
Завършването на аутобана, което би спасило десетки човешки животи всяка година, може да се отложи във времето, ако бъдат приети исканията на министъра на екологията Борислав Сандов, пише "Труд".
Въпреки, че вече има избрано трасе, направен ОВОС, който изтича в края на тази година и експертите са категорични, че приетият вариант е най-щадящия природата, Сандов заяви в сряда, че изграждането на отсечката от магистрала “Струма” през Кресненското дефиле ще бъде отложено за следващия програмен период, тоест най-рано строителството ще започне през 2028 г.
Със сега одобрения вариант магистралата трябва да е изцяло готова още през 2027 г. Докато, ако екоминистърът се наложи в кабинета, строителството ще се забави поне до 2032 г.
Причина за обявеното поредно отлагане на “Струма” не е липсата на средства, защото има предвидени такива по ОП “Транспорт и транспортна инфраструктура”. Но те може да не бъдат усвоени заради лобирането на министър Сандов страната ни да се откаже от избраното най-евтино и най-екологично трасе - при което трафикът трябва да се извършва в посока Гърция по сегашното трасе през дефилето, а в посока София да се изгради нов път източно от дефилето.
Ако идеите на Сандов бъдат приети от кабинета, вместо за изграждането да се ползват предоставените пари от Брюксел, държавата ще трябва да плати в пъти по-скъпия тунел или от нашите данъци, или от евентуални средства, които ще чакаме Европа да ни отпусне най-рано след 6 години. Така вместо 2027 г. магистралната отсечка от “Струма” през Кресна да е готова, тя още няма да е стартирала, а изграждането ще струва между три и пет пъти повече.
Сандов продължава да настоява за изграждане на дълъг тунел под Кресненското дефиле, въпреки че той бе отхвърлен след дългогодишни дебати като най-малко щадящ природата и най-скъп за изграждане и поддържане.
Но в пъти по-скъпата сметка явно не притеснява “зеления” министър и той продължава да лобира за тунела, като според представители на строителния сектор, пожелали да останат анонимни, така защитава скъпи интереси на чужди компании от сектора в ущърб на българските фирми.