Иван Портних: За следващата година сме осигурили финансиране за проекти за над 200 млн. лв
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
През следващата година стартира работата по проекти на стойност над 200 млн. лв., за които вече е осигурено финансиране. Това освобождава ресурс от общинския бюджет, за да инвестираме още повече средства в развитието на образованието, здравеопазването, социалните дейности, културата. Това коментира Иван Портних, кандидат на ГЕРБ за кмет на Варна на среща с представители на КТ „Подкрепа”, за която специално пристигна в морската столица и президентът на синдиката Димитър Манолов.
Силно мотивирани сме да развием съвместната си дейност, информира Портних и благодари на синдикалната структура във Варна и на нейния председател Васил Василев за коректния диалог. „При встъпването ми в длъжност като кмет на общината наследих много проблеми, трупани с десетилетия. Впрегнахме сили да реанимираме европейските проекти, чрез които успяхме да привлечем за Варна повече от 300 млн. лв. Имаме пълна проектна готовност да надградим постигнатото, така че през следващия мандат да вложим повече време и ресурс за развитието на сфери, на които сме били длъжници досега”, обясни Иван Портних.
В отговор на поставените въпроси той изтъкна, че изграждането на пешеходния ринг продължава в района от Севастопол до Морската градина и по улиците „Преслав” и „Сан Стефано”. „Туристическият маршрут, който ще обновим изцяло, ще открие нови перспективи пред обектите с историческо и културно значение”, отчете кандидатът на ГЕРБ за кмет на Варна. Той постави акцент и върху предстоящите инвестиции в сферата на образованието, като уточни, че се предвиждат не само ремонт и поддръжка на съществуващия сграден фонд, но и строителство на нови училища.
„Ще направим всичко възможно в рамките на година да изградим пожароизвестителни инсталации и видеонаблюдение в училищата. Работим за обезопасяване и на районите около учебните заведения”, допълни Иван Портних. Той отчете, че детските градини остават негов приоритет – проблемът с недостига на места вече е решен, но предстои обновяване на сградния фонд и строителство на нови градини.
По повод поставените въпроси за качеството на сметосъбирането в града кандидатът за кмет разясни, че предстои подписването на нови концесионни договори, които ще изискват на практика нови сметоизвозващи машини, нови съдове за боклук, увеличена кратност на сметосъбирането, както и допълнителни услуги като миене на улиците. „Досега действащите договори са били за 15 години, затова, колкото и глоби да сме наложили на фирмите, те няма как да отговорят на новите критерии, които са резултат от развитието на града през този дълъг период от време. Новите договори ще бъдат за 4 години и ще предлагат повече лостове за стриктен контрол и санкции”, обясни Иван Портних.
Той бе категоричен, че и занапред общинските лечебни заведения ще получават подкрепа от общината. „Варна е единственият град на територията на България, където във всички училища и градини е осигурена медицинска грижа за децата”, отчете д-р Лидия Маринова, кандидат за общински съветник от листата на ГЕРБ. На въпрос за денталната медицина в учебните заведения тя обясни в качеството си на зам.-кмет по здравеопазването, че идеята е трудно изпълнима, тъй като изисква солидно финансиране, а проучване е показало, че денталните лекари нямат интерес към подобна възможност, тъй като частните практики им носят по-високи доходи. „Община Варна обаче финансира няколко профилактични програми, насочени към децата, включително и за дентално здраве”, уточни д-р Маринова.
Обсъдени бяха и системата на делегираните бюджети в сферата на образованието, общинската подкрепа за културните институции, предприетите мерки за спасяване на емблематични сгради във Варна. Иван Портних получи висока оценка за инициативата си да обяви международен конкурс за идеен проект на нова сграда на регионалната библиотека "Пенчо Славейков" във Варна.
„Заедно търсим решения за промяна в положителна посока, което ни прави естествени съюзници”, заключи президентът на КТ „Подкрепа” Димитър Манолов.