BG EN

ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV! Бизнесът се тресе заради нов закон в ЕС - десетки български превозвачи заплашени от фалит, скачат на евродепутати (ОБНОВЕНА)

Интервю

ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV! Бизнесът се тресе заради нов закон в ЕС - десетки български превозвачи заплашени от фалит, скачат на евродепутати (ОБНОВЕНА)

167811
на 23.03.2018
ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV! Бизнесът се тресе заради нов закон в ЕС - десетки български превозвачи заплашени от фалит, скачат на евродепутати (ОБНОВЕНА)
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Десетки български фирми за международни тежкотоварни превози са заплашени от фалит, а хилядите им работници от изгубване на работата си. Затова алармират от Камара на автомобилните превозвачи в България, след като в последните месеци става ясно, че европарламентът подготвя редица промени в правилата за международни превози. 

препоръчано

Някои от тях целят да ограничат наемането на български шофьори в Западна Европа, а други пряко и дори дискриминационно застрашават българския бизнес и правят работата му невъзможна в конкурентноспособна среда. Причината е, че нашите фирми ще трябва да плащат за хотелски престой на шофьорите в чужбина, както и да ги прибират в родината им на всеки три седмици.

От Камара на автомобилните превозвачи в България са категорични, че това ще оскъпи неимоверно дейността и на практика фирмите ще фалират. Те се обръщат към българските евродепутати със зов за помощ на официална дискусия, за да ги призоват да не се съгласяват с приемането на опасния закон. На дискусията присъстват и представители на Министерство на транспорта. 

Пред камерата на ПИК TV евродепутатът Петър Курумбашев заяви, че целта на всички представители на България е да защитят националния интерес на родните компании.

"В Източна Европа имат интерес от тези рестрикции, защото те много по-бързо могат да се прибират до техните държави - Полша, например. Затова те вероятно ще лобират за приемането на тези промени. Ние обаче сме категорични, че в този вид промените са неприемливи за България", заяви Курумбашев.

Командироването на водачите ще доведе до пълен хаос, тъй като заплатата и осигуровките на шофьорите ще се смята според законодателството на всички държави, през които минават, разкриват от Камара на автомобилните превозвачи в България. Така излиза, че към всеки шофьор трябва да има по един счетоводител, който да изчислява всички тези условия, а това е допълнително финансово утежнение.

Освен това шофьорите трябва през 3 седмици да се прибират в страната, където са регистрирани. Така обаче излиза, че той може да се регистрира и в Германия и по този начин да не се връща в България, което отново не гарантира виждане със семейството му.

Проблем е и задължението за 48-часова почивка на шофьорите извън превозното средство. Освен допълнителните разходи за транспорт, идва и рискът за превозите, тъй като той не е в състояние да защити от посегателство превозното средство. А според клаузите на някои застрахователни фирми, ако шофьорът отсъства и нещо се случи с превоза, компенсации не се изплащат.

Според превозвачите не е ясно как ще бъдат въведени новите регламенти, за какво ще се налагат глоби и по какви точно правила ще се работи, което ще доведе до фалит.

"Големите фирми също ще бъдат засегнати в голяма степен и може би ще фалират първи, защото имат голяма администрация, шофьори и съответно големи разходи. Във връзка с това ще се върна назад, когато започнаха да се правят почивки на шофьорите. Тогава никой не помисли, че няма охраняеми паркинги и по европейска статистика загубите от откраднати стоки са 6 млрд. евро.

Другият проблем са глобите, които плащаме и не знаем за какво. Платили сме 20 хил. евро на френска кантора, за да защитават правата ни, тъй като се оказва, че ни глобяват, а ние не знаем за какво, няма и към кого да се обърнем за защита. 

Подета е кампания в ЕС във връзка с този пакет "Мобилност", че едва ли не нашите шофьори са номади и не се прибират с години, но това не е вярно. Август месец почиват и имат нормални отпуски. Нека държавата да изостри вниманието към това и да стане ясно, че ние спазваме всички правила. 

А нека в ЕС да кажат след като имат такива изисквания, къде да паркират нашите камиони на охраняеми паркинги, за да могат да оставят стоката и да спят на хотел. Тази ситуация изкуствено цели да удари нашите шофьори, които са най-добрите и изпълняват всички изисквания. Другата цел е да вземат нашите шофьори. Германия търси 40 хил. шофьори, а Франция - 30 хиляди. Явно затова с тези изкуствени мерки целят привличането им към техните фирми за сметка на нашите фирми, които ще фалират. 

Затова превозвачите трябва да бъде обединени и държавата също да застане зад нас, защото ако бъде въведен този мобилен пакет, нищо добро не чака родния бизнес. Сега прибирането "у дома" е заменено с "експлоатационен център", а нашите превозвачи нямат такива в ЕС. Така може да се окаже, че в един момент ще искат осигуровките на шофьорите да се плащат там и ще им ги търсят там. Всичко това ще доведе до фалит за фирмите, а и работа за хората няма има, няма да влизат и средства от заплати и осигуровки в България, а това ще удари и държавата", коментира председателят на УС на Камара на автомобилните превозвачи в България и собственик на една от най-големите фирми за превози "Петко Ангелов БГ" ЕООД - Петко Ангелов. 

Председателят на синдиката на транспортните работници в България Александър Стамболийски заяви, че с новите промени не са гарантирани и не са ясни осигурителните права на шофьорите.  

Евродепутатът Георги Пирински заяви, че в ЕС няма единно мнение по казуса и това е причината гласуването на промяната на директиви да се отложи за пореден път. В различните комисии към ЕП спорът се водел остро между страните поддръжници на промените и тези като България и Румъния, които са против и ще пострадат от въвеждането на плана за мобилност. "Започват да се чуват мнения, че тези промени не са в унисон с гарантираните и заложени в ЕС възможности за свободно предлагане на услуги. Защото има съмнение, че промените ще доведат до истикване на някои участници от този свободен пазар на превозии че именно това е целта. Сега е моментът да поставим остро нашите искания и мога да ви уверя, че казусът няма да мине без борба. Не е вярно, че България не защитава шофьорите си и правим дъмпинг. Това не може да се основание да се изтикват нашите фирми от единния пазар", категоричен бе Пирински и припомни двойния стандарт с храните като направи паралел между скандала и настоящия казус с транспорта.

Цялата дискусия вижте във видеото на ПИК TV!

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 23 ноември - успешен ден за Близнаците, увеличение на приходите за Скорпионите САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 23 ноември - успешен ден за Близнаците, увеличение на приходите за Скорпионите
ПИК TV x
Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО) Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО)
ново
Днес: 65
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК