Красимир Вълчев: Учебните програми са твърде амбициозни и възпрепятстват учениците да учат с разбиране
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Факт е, че учебните програми са прекалено амбициозни, трябва да направим така, че учениците да учат с разбиране, каза в Якоруда министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, предаде БТА.
Той проведе работна среща с учители и директори на училища и детски градини от общините Белица и Якоруда. Срещата, която се състоя в Народно читалище „Светлина – 1907“, откри кметът на Якоруда Мехмед Вакльов.
Красимир Вълчев посочи, че в момента се откриват СТЕМ центрове в почти всички училища в страната и той се стреми да проведе професионален разговор с педагогическите специалисти навсякъде. По думите му темите са много, но може би най-важната са учебните програми.
"Факт е, че нашите учебни програми, особено след четвърти клас по една част от предметите, са прекалено амбициозни. Трябва да направим така, че учениците да учат по-малко неща, но с разбиране. Те препускат по материала, което възпроизвежда култура на заучаване", каза още министър Вълчев.
Според него това води до демотивация сред много деца, което „особено болезнено“ се вижда по математика, физика и химия. По тези предмети, когато дадено знание не се усвои, много трудно се компенсира, каза още министърът.
Това е причината да се започне работа по учебните програми, но този път с концепции и визии, които да начертаят посоката на промяна. До началниците на регионалните управления на образованието са изпратени тези проекти, които ще бъдат обсъдени с учителите по предмети. Едва след като има окончателен документ, той ще стане задание на работните групи.
По-рано презумпцията беше, че ако включим повече неща, които децата да учат, те ще научат повече. Оказа се, че не е така, в крайна сметка научават по-малко, защото това ги демотивира, каза още министърът.
Той допълни, че по отношение на учебните програми ще се опитат да увеличат часовете по математика, природни науки и български език в гимназиален етап, без това да засяга останалите дисциплини.


