BG EN

Магистрала "Тракия" - сбъдната мечта и за кабинета "Орешарски"

Икономика

Магистрала "Тракия" - сбъдната мечта и за кабинета "Орешарски"

6516
на 29.07.2013
Магистрала Тракия - сбъдната мечта и за кабинета Орешарски
Автор:   ПИК

Тя давала на управляващите и много научени уроци. В реализацията й участвали над 10 000 души

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Завършената автомагистрала „Тракия” е една сбъдната мечта, за която не са пестени воля и енергия. Това заяви министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева в началото на Национална конференция „Добрите практики при изграждането на АМ „Тракия”, лотове 2,3 и 4”, предаде Агенция „Фокус”.

препоръчано

Терзиева отбеляза, че откриването на последния участък от магистралата, което бе точно преди две седмици, е историческо събитие. За изграждането на лотовете 2,3 и 4 са отделени средства на стойност 400 млн. лева по Оперативна програма „Транспорт”.

„Последните три отсечки са съобразени с най-високите стандарти за опазване на животинските видове, а настилката и използваните материали също не поставят съмнение за качеството на магистралата”, отбеляза Десислава Терзиева.

В процеса на изграждане на последните три лота на автомагистрала „Тракия” са участвали над 10 000 души, 500 строителни машини и 660 ТИР-а. Натрупаният опит ще ни помогне да се справим с бъдещите предизвикателства на автомагистрали „Струма” и „Хемус”, отбеляза Десислава Терзиева.

Според шефа на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) Лазар Лазаров магистрала „Тракия” "е един доста дълъг учебен процес – близо 50 години".

"Именно тя ни дава много научени уроци", отбеляза той. Лазаров направи ретроспекция на изграждането на цялата магистала. "Едно строителство е свързано с хиляди задачи и проблеми. Факт е обаче, че автомагистрала „Тракия” приключи”, отбеляза Лазаров. Той призова обаче да се обърне внимание заветната дата 15 юли, когато бе прерязана лентата на готовата вече автомагистрала „Тракия”.

„Това бе дълъг процес, но не можем да не сме горди, защото това е нещо, което трябваше да се случи и в нашата държава. Когато обаче празниците за пускането на магистрали станат делници ще сме постигнали нещата, за които мечтаем”, коментира още инж. Лазар Лазаров.

Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров определи изграждането на автомагистрала „Тракия” като успех не само за пътното строителство на България, но и за Оперативна програма „Транспорт”. „Пътните проекти фокусират най-много вниманието на обществото”, коментира Киров. Автомагистрала „Тракия” е доказателство, че ние като държава можем да имаме стратегическо развитие. „Оперативна програма „Транспорт” е най-добре работещата програма, като до края на настоящата 2013 година предстои да бъдат усвоени по нея още 36 млн. лева”, посочи още зам.-министърът на транспорта.

Приоритет на следващото правителство ще и развитието на железопътния транспорт, каза Киров. Целта е до 2020 година страната ни да има общо 650 км от железопътни линии за скорост от 150 км в час. Изграждането на система от интермодални терминали, които да правят връзката между автомобилен, железопътен и воден транспорт е друга задача на правителството.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за 10 декември: Овенът да не разчита на късмета си, на Девите не им е ден за търговия, Рибите омайват с чар САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за 10 декември: Овенът да не разчита на късмета си, на Девите не им е ден за търговия, Рибите омайват с чар
ПИК TV x
ГОРЕЩО В ПИК TV! Борисов: Остават ни 20 метра до финала. След 1 януари ще говорим за оставки и протести (ВИДЕО) ГОРЕЩО В ПИК TV! Борисов: Остават ни 20 метра до финала. След 1 януари ще говорим за оставки и протести (ВИДЕО)
ново
Днес: 24
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК