Манолова: За 4 месеца съм получила 345 жалби срещу топлофикационните дружества
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
За 4 месеца съм получила 345 жалби срещу топлофикационните дружества. Това каза омбудсманът Мая Манолова по време на кръгла маса, посветена на проблемите на гражданите с топлофикационните дружества, предаде „Фокус”.
Манолова представи анализ, според който проблемите в топлоснабдяването произтичат от нормативната уредба, а през последните месеци жалбите срещу топлофикационните дружества значително се увеличават. Омбудсманът посочи, че те са свързани с нарушеното право на реално измерване и отчитане, правото на избор, на информация и качество на услугата.
„Това бих казала е най-болезнената за столичани тема. През четирите месеца, в които изпълнявам длъжността на омбудсман съм затрупана от жалби срещу топлофикациите. До днес те са 345. Нямам ден без граждани да се оплачат от взаимоотношенията си с "Топлофикация - София“, отбеляза тя.
"Едни от най-честите оплаквания са свързани с това, че "Топлофикация" ги дава на съд без предупреждение, дори за малки суми, които те биха заплатили, а когато дългът им мине през съд, нараства неимоверно и ставна невъзможен за плащане", посочи още омбудсманът.