МЕЖДУНАРОДЕН СКАНДАЛ: Делян Добрев с чудовищни разкрития за голямата петролна афера - ето какво се случва с танкерите на "Лукойл" в открито море
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Близо 1/3 от износа на Лукойл е за "открито море", а количеството e огромно - 450 хиляди ТОНА.
Разкритието направи председателят на Енергийната комисия в Народното събрание Делян Добрев, след като по-рано днес ГЕРБ и ППДБ все пак постигнаха договорка дерогацията за "Лукойл" да бъде отменена не в тридневен срок, каквото предложение направи той, а в две стъпки - от 1 януари спиране на квотите за износ, а от 1 март окончателно прекратяване на изключението за преработка на руски петрол.
Само преди няколко дни от съвместно мащабно разследване на Центъра за изследване на демокрацията у нас, международната организация "Глобал Уитнес" и финландския център за енергийни проучвания "Креа", публикувано в "Политико", се разбра, че "Лукойл" са нарушавали дерогацията, която им издейства правителството на Кирил Петков, като са изнасяли горива към страни от Европейския съюз и САЩ.
Енергийният експерт Мартин Владимиров, представител от наша страна в разследването, разкри, че е била установена сделка от 8 август, когато танкер от Росенец пристига на пристанище Ротердам и пренася 265 хил. барела нафта за Нидерландия.
"Получател е пак Лукойл, само че Лукойл Бенелюкс, Нидерландия. Горивото се претоварва на друг кораб в морето и от там следите му се губят", разкри още Делян Добрев.
Преди дни той и Делян Пеевски подадоха сигнал до прокуратурата и Държавна агенция "Национална сигурност" заради това, че бургаската рафинерия e преработвала и продавала в чужбина, включително и в страните от ЕС, горива, които са произведени от руски петрол.
Двамата депутатите настояват за разследване, тъй като са налице достатъчно данни за търсене на наказателна отговорност от определени лица, за които е възможно да са допуснали заобикаляне на наложените на Русия санкции от страна на ЕС, което е довело до печалби за Русия от порядъка на 1 милиард евро, използвани за финансиране войната в Украйна.
"Надявам се в рамките на подаденият от мен и Пеевски сигнал, компетентните органи да дадат отговор на следните въпроси?
1. Кое е крайното място за реализация на горивата?
2. Извършва ли се блендиране в танкер с по-голям капацитет с цел да се увеличи октановото число? Това би довело до ново количество бензин А95, което е годно за реализация в ЕС и което вече е с нов произход.
3. Изнесените количества бензин А95 също може да се прехвърлят в танкер с по-голям капацитет и да се "загуби" произхода на стоките.
4. Защо всички износи на дружеството са с посочена в искането "опция за второ пристанище извън ЕС". Реално има вероятност всеки един износ дори с посочена трета страна да се отклони чрез претоварване от кораб в кораб и да се постигне същото като посоченото в горните точки.
Митническата администрация реално няма информация за крайното място на разтоварване към настоящия момент т.е. е напълно възможно всички износи по квоти да са претоварвани. Това реално прекъсва възможността да се установи крайния получател и той може да бъде установен само от властите в Нидерландия. Надявам се компетентните институции, които сезирахме да поискат тази информация от Нидерландия.
И още:
1. Може ли това да се превърне е най-голямата петролна афера в Европа в 21 век?
2. Кой "евроатлантик" разпъна чадъра над Лукойл и срещу какво?
3. Има ли член в НК за това?", пита Добрев.