Над 20 000 повиквания се генерират денонощно в Националната система 112
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Денонощно в Националната система 112 се генерират над 20 000 повиквания, коментира Дани Недялкова - говорител на Националната система 112, предаде БТА.
Най-често гражданите звънят за необходимост от намесата на Спешна медицинска помощ, веднага след това е делът на сигналите към полицията, противопожарната
служба, общините и други.
До 1 ноември тази година са регистрирани средно 107 674 инцидента за един месец за цялата страна. Най-много от тях - 54 274 са насочени към нуждата от Спешна помощ, 48 833 са към полицията и 4 567 към дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението".
През 2013 г. в Националната система 112 са приети 5 670 211 повиквания, от които 2 127 664 с конкретни искания на граждани за оказване на помощ. Средният брой инциденти за месец за страната през миналата година е бил 105 539, съобщи още Дани
Недялкова.
За всеки фалшив сигнал, за който се мобилизира Спешна служба, подателите му се санкционират съгласно Закона за националната система 112, където са разписани сурови санкции за авторите на тези сигнали, алармира Недялкова. За мобилизиране на
екип глобата е между 10 000 лв. и 20 000 лв. По думите й в първоначалния 3-годишен период законът не е работил в тази си част, за да не бъдат отдръпнати гражданите от услугата. Вече обаче има десетки наказани, уверява говорителят на Национална
система 112.
Над 80 на сто от българите са информирани за функциите, обхвата и предназначението на единния европейски номер. Проблемът идва от факта, че повече от половината граждани
не са наясно в какви ситуации трябва да търсят спешния телефон 112, твърди Недялкова. Често хората се обаждали за информация за телефонен номер, или за прогнозата за времето, включително и за пътната обстановка в страната. Това са т. нар. нерегламентирани повиквания. Те не са от компетентността на спешните служби и
това е голям проблем за нас, сподели Недялкова.


