ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Седмицата на модата в Милано започна екстравагантно, с ревю на дизайнерката на Ана Молинари за марката "Blugirl". Тя прехвърли хедонистичното усещане, познато от последната й пролетна колекция, в представените сега есенно-зимни дрехи. Три-четвърти шлифери с флорални мотиви и други ярки принтове са част от характерните модели на Молинари за дъщерния бранд на нейната „Blumarine” марка. Миналата година дизайнерката изрази мнението, че италианската мода трябва да се отпусне и позабавлява след години на мрачност, предизвикани от икономическата рецесия в страната и усещането, че Милано губи модната битка с Лондон, Ню Йорк и Париж. Изглежда песимизмът е забранен тази година, като млади дизайнери смело поемат щафетата от ветерани като Молинари, Мучия Прада и Джорджо Армани. На откриването на Миланската седмица присъстваше и италианския премиер Матео Ренци, което се възприема като знак, че модата отново получава признание от властта като значим икономически фактор. Текстилната индустрия, облеклата, кожените стоки и обувките са генерирали забележителните 61,2 милиарда евро за местната икономика през 2014 година, от когато са последните подобни данни. Очаква се през 2015 г. да има увеличение от около 1,4%. Сред младите дизайнери се откроява Алесандро Микеле, чиято последна работа за „Гучи” е най-очакваното представяне в рамките на седмицата. Повече от 182 колекции ще бъдат показани в Милано пред купувачи, медии и модни експерти от цял свят.