След увеличението на цената са събрани 60 милиона лева, преди това при старата цена приходите са били 326 милиона лева
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
След поскъпването на винетките през миналата година, продажбите на стикерите са намалели близо 5 пъти, показват официалните данни на Агенция „Пътна инфраструктура”. Съответно и приходите в Бюджета от тях са се сринали катастрофално.
Ето и цифрите: От винетките за 2017 г. досега са продадени 635 646 бр. от различните видове. От тях 453 460 бр. са годишни за леки автомобили. Запазва се тенденцията в продажбата на различните видове стикери през януари, каквато се наблюдава през последните години. Начислените приходи са 59 987 591 лв.
Нека припомним, че от миналата година цената на стикера скочи от 67 на 97 лева за годишно право на лек автомобил да пътува по пътната мрежа. Идеята на министър лиляна Павлова бе да се осигурят повече приходи за ремонти на пътищата не само от първокласната, но и от второ и третокласната пътна мрежа.
Какво се получи обаче? През 2016 г. са продадени 6 807 791 бр., от които 1 829 632 бр. годишни за леки автомобили. Начислените приходи са 326 858 963 лв.
На дирекциите „Социално подпомагане“ досега са предоставени 181 865 бр. безплатни годишни винетки на стойност 17 640 905 лв. През 2016 г. са осигурени 210 904 бр. стикери за 20 457 688 лв.