ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Половинчасово задръстване пили нервите всеки ден на шофьорите, които преминават един от най-натоварените пътни участъци в София – Лъвов мост. Километричните опашки се образуват вече трети месец в час пик заради ремонта на ключовото кръстовище.Точно 26 минути трае пътуването в посока центъра вчера на обед, пише "Монитор". “Ние пътуваме през Лъвов мост, но никога не знаем кога ще стигнем”, коментира
изнервен шофьор на рейс
От утре вече тапата ще е пълна, защото движението през кръстовището се спира изцяло. Причината е, че тогава ще започне да се прокопава и тунелът, което ще продължи 45 дни.
След това ще бъде пуснато движението по платната на бул. “Сливница” от страната на Централна гара, като колите ще могат да преминават и през новоизградения тунел, а строителството ще тече от другата страна на булеварда - откъм центъра. Заради блокадата трамвай 18 ще се движи по ул. “Козлодуй” до обръщалото в “Орландовци”, а мотрисите по линия 12 ще минават по бул. “Христо Ботев”.
Опашките, които се вият по “Цариградско шосе”, вече са две, а причината е, че общината започна ремонта на надлеза за летището, преди да е завършила моста при 4-ти километър. В момента лентите са стеснени от северната част на моста от страната на жк “Дружба”, а за движение ще бъдат оставени платната от страната на жк “Младост”. По план ремонтът на надлеза трябва да приключи до края на юни. Преасфалтирането на бул. “Цариградско шосе” в участъка от Окръжна болница до моста на 4-ти километър ще бъде през лятото, когато се очаква трафикът в столицата да е по-малък. Той
трябва да е готов до 15 септември
когато започва учебната година. След този срок ще продължат само работите по ремонта на локалните платна на булеварда. Обновяването на бул. “Цариградско шосе” ще струва на общината 10 млн. лв.
От неделя заради ремонта при разклона за летището е изместена и спирката при Държавната печатница. Рейсовете не спират на моста за летището, а долу на кръговото. Това допълнително обърка пътниците, а шофьорите отнасят люти скандали. “Тук спирка няма ли, бе, алоу, къде караш”, подвикна възрастен мъж в автобус 204 вчера. “Има спирка. Ей, на, слизайте”, отговори му подобаващо шофьорът. Допълнително затруднение за живеещите в “Младост” предизвика и реконструкцията на самия бул. “Александър Малинов”, който е основната артерия в комплекса. Под него в момента се изгражда продължение на първия лъч на метрото до Бизнес парка в “Младост 4”. В момента майсторите ремонтират 10-километров участък от “Ботевградско шосе” в отсечката от ул. “Летоструй” до Околовръстното. Там ще бъдат ремонтирани 5 подлеза и 5 моста, както и връзката с бул. “Владимир Вазов”. Стойността на проекта е малко под 10 млн. лева. Освен основен ремонт на пътните платна ще има и
подмяна на осветителните тела
и поставяне на маркировка за велоалея. Строителните работи тук трябва да приключат до края на годината.
След Семинарията затварят “Сребърна”
Частично облекчение за трафика в столицата ще настъпи след 15 юли, когато се планира да бъде пуснато строящото се кръстовище на две нива при Семинарията. Колони от коли се зареждат там всяка сутрин и не помръдват повече от 20 минути. Веднага след като се отпуши Семинарията, в столицата ще се появи нова тапа заради изграждането на метрото до ул. “Сребърна”. Строежът трябваше да започне през април, но заради огромните ремонти на няколко ключови трасета от общината решиха да отложат копаенето за юли. Тогава се очаква трафикът да е намалял, защото част от учениците ще са във ваканция, а започват и летните отпуски. Метростанцията при ул. “Сребърна” трябва да бъде готова след 22 месеца. Ремонтът ще започне между ул. “Орел” и бул. “Т. Каблешков”. Там ще бъдат открити две строителни площадки. Движението на автомобилите ще се прехвърля в пътните платна, а промени ще има и за градския транспорт. Според прогнозите на “Метрополитен” всеки ден станцията ще се ползва от близо 25 000 пътници.


