Програма на Гугъл, базирана на изкуствен интелект, победи европейския шампион по играта Го
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Програма на Google, базирана на изкуствен интелект, е победила европейския шампион по играта Го, пише BBC News, цитиран от "Фокус". На китайската игра се гледа като на по-голямо от шаха предизвикателство за компютрите, тъй като съществуват много повече начини, по които може да се развие. От дивизията DeepMind на технологичния гигант заявяват, че софтуерът е победил съперника си човек в пет последователни игри. Огласяването на постижението съвпада с публикацията на статия в журнала Nature, описваща използваните методи.
Смята се, че играта Го е произлязла от древен Китай преди няколко хиляди години. Използвайки черни и бели камъни върху квадратна решетка от линии, играчите печелят точки, като заобиколят фигурите на опонента си със своите. Правилата са по-прости от тези на шаха, но играчите могат да направят избор измежду 200 хода, докато в шаха възможностите са около 20. В играта Го има повече възможни ходове от атомите във Вселената, според екипа на DeepMind. Понякога е изключително трудно да се определи кой печели и голяма част от най-добрите играчи се уповават на инстинкта си.
Изпълнителният директор на DeepMind, Демис Хасабис, казва, че софтуерът му AlphaGo е преминал през процес от три фази, който е започнал с анализ на 30 милиона хода от игра, играна от хора. Програмата разучава различните модели на играта, отчитайки успешните ходове, а след това играе различни версии милиони пъти, като постоянно се усъвършенства. При последната фаза системата вече е в състояние да планира.
DeepMind възнамерява да изправи AlphaGo срещу световния шампион по Го в Сеул през месец март. Наред с това екипът продължава да разработва програми, базирани на изкуствен интелект, които играят на компютърни игри без човешка помощ.