BG EN

Румънци за „Дунав мост 2“: Мечтаехме за това от 87 години

ГОРЕЩО
ШАРЕН СВЯТ

Румънци за „Дунав мост 2“: Мечтаехме за това от 87 години

16083
на 11.12.2012
Румънци за „Дунав мост 2“: Мечтаехме за това от 87 години

Това е трети мост между двата бряга от 2 000 години насам, пише румънският в.„Капитал“

„Дунав мост 2“ е връзката с българите, за която мечтаехме от 87 години насам. Това пише в коментара си журналистът на румънския бизнес всекидневник „Капитал“ (Capital.ro) Александру Урзикъ. „Въпреки че проектът за моста „Видин-Калафат“ датира от 1925 г., евда през 2000 г. беше подписано официално споразумение между Румъния и България по този въпрос“, пише авторът. Минали са още седем години, за да се започне работа. Журналистът обяснява, че най-сетне работата по изграждането на „Дунав мост 2“ забележимо напредва и властите обещават първите коли по него да минат през май 2013 г. Александру Урзикъ припомня, че на 30 януари 2007 г., проектът е спечелен от испанската строителна компания FCC Construccion, като по първоначалния договор стойността на проекта е едва около 100 млн. евро. Оттогава обаче цената на проекта скочи до 236 млн. евро, получени от Европейския съюз по програма ИСПА, о какти чрез кредитите на Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), германската банка „Кредитанщалт фюр Видерауфбау“ (KfW), както и от бюджетите на Франция, Румъния и България. „Мостът между Калафат и Видин е трети за последните две хилядолетия, който свързва над река Дунав народите на Румъния и България“, подчертава историческото му значение румънският журналист. Освен това, проектът е част от паневропейски транспортен коридор, свързващ германския град Дрезден и старата столица на Турция Истанбул. В рамките на проекта общата дължина на пътното платно е 1.4 км, а на железопътното - 2.4 км. При завършване на моста ще има по две ленти във всяка посока и жп линия. Мостът е с дължина от 1 971 метра и ширина от 31 метра. Очакваният дневен трафик е 8 400 моторно-превозни средства (МПС) и до 30 влака. С този мост превозвачите ще могат да съкратят с поне 200 - 300 км пътя си от Западна и Централна Европа към Балканите. Засега обаче на товарните превозвачи все още им се налага да преминават през р.Дунав с ферибот между Калафат и Видин или чрез стария мост между Джурджу (Гюргево) и Русе, обобщава се в коментара на румънското издание.      
препоръчано
Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 10 юли - Телците да не рискуват, а да разчитат на интуицията си, Водолеите да не взимат спонтанни решения САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 10 юли - Телците да не рискуват, а да разчитат на интуицията си, Водолеите да не взимат спонтанни решения
ПИК TV x
ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV! Промяна в програмата на парламента. В дневния ред вкараха нова точка - гласуват на второ четене Закона за противодействие на корупцията. ПП и Възраждане“ се замерят с декларации (НА ЖИВО/ОБНОВЕНА) ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV! Промяна в програмата на парламента. В дневния ред вкараха нова точка - гласуват на второ четене Закона за противодействие на корупцията. ПП и "Възраждане“ се замерят с декларации (НА ЖИВО/ОБНОВЕНА)
ново
Днес: 35
горещо
hot
най-четени новини в момента