ГОРЕЩО
КЗК подпука Столична община
НОВО РАЗКРИТИЕ: Опит за унищожаване на доказателства е причина за акция "Боташ". Разследващите откриха 80 хил. евро в брой в дома на...
БОМБА В ПИК: Падна мистерията коя е мадамата в кабриото на Росен Христов - пълна отличничка по класически масаж е... (СНИМКИ)
САМО В ПИК: На Радев не му дреме нито за лева, нито за "Боташ" - важно е да поглези жена си на евро ваканция за ЧРД (СНИМКИ)
БОМБА В ПИК: Бивш заместник-кмет на Варна е свидетелствал срещу Благомир Коцев, уличил го е в корупция
КЗК подпука Столична община
НОВО РАЗКРИТИЕ: Опит за унищожаване на доказателства е причина за акция "Боташ". Разследващите откриха 80 хил. евро в брой в дома на...
БОМБА В ПИК: Падна мистерията коя е мадамата в кабриото на Росен Христов - пълна отличничка по класически масаж е... (СНИМКИ)
САМО В ПИК: На Радев не му дреме нито за лева, нито за "Боташ" - важно е да поглези жена си на евро ваканция за ЧРД (СНИМКИ)
БОМБА В ПИК: Бивш заместник-кмет на Варна е свидетелствал срещу Благомир Коцев, уличил го е в корупция
Това е трети мост между двата бряга от 2 000 години насам, пише румънският в.„Капитал“
„Дунав мост 2“ е връзката с българите, за която мечтаехме от 87 години насам. Това пише в коментара си журналистът на румънския бизнес всекидневник „Капитал“ (Capital.ro) Александру Урзикъ. „Въпреки че проектът за моста „Видин-Калафат“ датира от 1925 г., евда през 2000 г. беше подписано официално споразумение между Румъния и България по този въпрос“, пише авторът. Минали са още седем години, за да се започне работа. Журналистът обяснява, че най-сетне работата по изграждането на „Дунав мост 2“ забележимо напредва и властите обещават първите коли по него да минат през май 2013 г. Александру Урзикъ припомня, че на 30 януари 2007 г., проектът е спечелен от испанската строителна компания FCC Construccion, като по първоначалния договор стойността на проекта е едва около 100 млн. евро. Оттогава обаче цената на проекта скочи до 236 млн. евро, получени от Европейския съюз по програма ИСПА, о какти чрез кредитите на Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), германската банка „Кредитанщалт фюр Видерауфбау“ (KfW), както и от бюджетите на Франция, Румъния и България. „Мостът между Калафат и Видин е трети за последните две хилядолетия, който свързва над река Дунав народите на Румъния и България“, подчертава историческото му значение румънският журналист. Освен това, проектът е част от паневропейски транспортен коридор, свързващ германския град Дрезден и старата столица на Турция Истанбул. В рамките на проекта общата дължина на пътното платно е 1.4 км, а на железопътното - 2.4 км. При завършване на моста ще има по две ленти във всяка посока и жп линия. Мостът е с дължина от 1 971 метра и ширина от 31 метра. Очакваният дневен трафик е 8 400 моторно-превозни средства (МПС) и до 30 влака. С този мост превозвачите ще могат да съкратят с поне 200 - 300 км пътя си от Западна и Централна Европа към Балканите. Засега обаче на товарните превозвачи все още им се налага да преминават през р.Дунав с ферибот между Калафат и Видин или чрез стария мост между Джурджу (Гюргево) и Русе, обобщава се в коментара на румънското издание.препоръчано