САМО В ПИК: Най-авторитетното немско издание гърми – София води на Турция за завода на "Фолксваген"! (ФАКСИМИЛЕ)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Най-авторитетното икономическо издание за автомобилната индустрия Automobilwoche посвещава обширен материал на бъдещия завод на Фолксваген в Източна Европа, видя ПИК. Според източниците на списанието, София-България (Кремиковци) е категорично първа в класацията, следвана от Измир-Турция.
Според Automobilwoche проектът за новия завод е отнет от Шкода и преместен директно под надзор на Volkswagen. Все пак, мултибранд заводът се очаква да произвежда поне през първите 4 години за Шкода, която в момента изпитва дефицит от 100 000 автомобила годишно, за да покрие максимума на своите продажби. Според източници на Шкода пред изданието, капацитетът в Чехия вече е натоварен на 120%.
Automobilwoche пише, че огромно предимство в полза на България е мощното австрийско лоби, инвеститори и банки.
ПИК напомня, че в края на миналата година българската Първа Инвестиционна Банка продаде около 50% от терена на Кремиковци на австрийския гигант в бизнеса с недвижими имоти Soravia Group. Собствениците на Soravia са добре позиционирани и с дълга история в строителството както на жилищни, така и на индустриални имоти.
Източници на ПИК от Германия разкриват, че мултибранд заводът се очаква да премине към производството на далеч по-престижни марки и модели след първите 4 години, а към края на десетата година от производството може да се говори и за производство на топ немски електрически модели.
Именно електрификацията е причината Volkswagen да гледа към Източна Европа за своя завод. Според източниците на ПИК и няколко публикации в немската преса, концернът е поел твърд курс към производството на 100% електроавтомобили. Очаква се последният автомобил с двигател с вътрешно горене да излезе от заводите в близките 15 години. Volkswagen трансформира първо своите немски заводи и там до 3 години ще се произвеждат само и единствено коли с електрическо задвижване. Това налага изместване на производства към Унгария и Чехия, а в крайна сметка и отваряне на нови производствени мощности.
Имайки предвид размера на парцела в Кремиковци, ако българската държава и строителни компании покажат висока класа в обслужването на инвеститора, има вероятност българският завод при разгръщане на пълния му мащаб след около 10 години да бъде вторият или третият най-голям завод на Volkswagen в света. В него ще работят около 5000 души, а в цялата зона - над 15 000.