Вход
София
Времето в София 6 o C

САМО В ПИК TV: Доц. Катя Михайлова разкрива порочните отношения на медии и политици: Странни са връзките на партийната телевизия на БСП и Корнелия Нинова (ОБНОВЕНА)

САМО В ПИК TV: Доц. Катя Михайлова разкрива порочните отношения на медии и политици: Странни са връзките на партийната телевизия на БСП и Корнелия Нинова (ОБНОВЕНА)

на 06.01.2020
74018
23
САМО В ПИК TV: Доц. Катя Михайлова разкрива порочните отношения на медии и политици: Странни са връзките на партийната телевизия на БСП и Корнелия Нинова (ОБНОВЕНА)
Автор: ПИК
06.01.2020
23
74018

Доц. д-р Катя Михайлова разкрива порочните връзки на медии и политици по време на избори и причината вотът да изглежда нечестен.

ФАКТ: Социалните медии съсипват връзката

ФАКТ: Социалните медии съсипват връзката

Днес спокойно можем да кажем, че живеем в...

на 28.10.2019

На колко века е знакът @, къде го откриват учените и как е изплувал в днешния електронен свят?

"Този знак са буквите а и я, изписани заедно и се открива още в Манасиевата хроника", разкри доц. Михайлова, шегувайки се, че всъщност първият имейл е написан от Парис. Тя разкрива подробности по темата в научния си труд "Медиа и избори", който е посветен на връзките между политиката и връзките с обществеността.

"Маймунското а има български корен и това дори беше написано от Би Би Си по повод човекът, измислил мейла и там признават, че този знак е открит за първи път в един средновековен български летопис", разказа доц. Михайлова.

"Изборите в България зачестяват много и единствено 2020 г. ще бъде година без избори и ще можем да видим какво ще стане, когато няма избори, защото нямахме такива години напоследък.

За медиите изборите са време на жътва и много благодатно време, защото тогава си проличава авторитета на всяка медия и тяхната тежест", обясни експертката, която е наблюдавала всички избори от 2014 г. 

"Публиката очаква медиите да бъдат посредници към властта, но трябва да си сменят гледната точка, защото така е било преди 1989 г. в друг обществен порядък. Днес такива могат да бъдат само държавните медии, но не може да има такива изисквания към частните медии. Всички останали частни и търговски медии работят на принципа, на който работи обикновено казино и не може да има такива очаквания към тях", категорична е доц. Михайлова.

"В България има няколко субмедийни полета и по време на предизборна кампания те се настървяват изключително едно срещу друго и всяко се опитва да извади скритото в образа на опонента. Вашата медия често е жертва на такова настървяване и дори събрахте овациите с кадрите, които пуснахте на половинката на кандидат-кмет.

От гледна точка на обществения интерес постъпихте правилно и трябва да го покажете, защото това е обществения интерес", категорична бе ескпертката. Тя заяви, че никой не може да забрани на медия да разкрие съществуваща и реална история. 

"Точно това е ролята на медията - да разкаже достоверните истории, какъвто беше и този случай и затова вие я показахте. Така трябва да печелят медиите - продавайки и показвайки достоверен и качествен продукт. 

Но много често в предизборните кампании се публикуват непроверени и анонимни материали и в един момент се оказва, че едно и също име или журналист отразяват на ден 10 или 15 събития и тогава е ясно, че това не е автентично. Няма как един човек да отрази толкова събития, ясно е, че не е проверена фактологията и така на практика не се спазва най-важното правило за редакционна отговорност", каза доц. Михайлова.

Тръмп обяви пресата в САЩ за опасна: Имаме корумпирани медии

Тръмп обяви пресата в САЩ за опасна: Имаме корумпирани медии

Пресата в тази страна е опасна. Това заяви днес...

на 20.11.2019

Според нея медиите не си знаят правата според изборния кодекс и затова често не ползват и не спазват закона, заради което трябва да се промени кодекс и да се гарантира равнопоставеност. Тя разкри, че в научното си изследване е установила, че медийните услуги по време на избори често не се плащат преди извършване на услугата, както е по закон. 

"Всички партии почти редовно правят закъснели плащания и въпросът е защо медиите допускат това, при положение, че законът ги защитава, за да получат парите си предварително. В същото време пък около избори се раждат доста медии, чието съществуване е свързано единствено с вота и след това не съществуват", коментира тя и изрази съмнение, че те се създават именно с цел да обслужат определен кандидат или партия. Много често местни кметове плащат доста пари на медии, създадени точно преди изборите, като по този начин се наливат ресурси на европейските данъкоплатци, тъй като те се изпълняват по европроекти.

Доц. Катя Михайлова разби и мита, че колкото повече пари се дават за медии, толкова повече присъствие ще имат политиците и ще печелят. Според нейните проучвания няма никаква зависимост между това колко пари дават партиите за реклама и местата, които печелят на избори.

Според експертката партийните телевизии са полезни, но не и в случая на БСП и лидерката Корнелия Нинова, която незнайно защо не дава интервюта за собствената си телевизия, а по други канали. "Тази връзка между партийната телевизия на БСП и лидерката Корнелия Нинова е твърде странна и изниква въпросът защо изобщо съществува тази медия и се финансира", коментира още тя и бе категорична, че в политическите дебати отдавна липсва диалог и от това страда ней-вече избирателят, тъй като не се чуват никакви смислени тези, а всеки представя себе си за определено време, но не протича никакъв спор.

"Противник съм да се отменя денят за размисъл, защото смятам, че в момента изборната регулация трябва да се променя аргументирано и не в истерията на емоцията. Трябва да има обективни данни и факти, да се осмислят и тогава да се правят промени. Наистина всички нарушават в деня на изборите съобщаването на резултатите, но трябва да се измисли точно как да бъдат променени правилата, за да не се окаже, че ще се роди някаква нова и още по-абсурдна недодялка", изрази съмнение тя и уточни, че преди промяна на кодекса, трябва да има доста по-широк и смислен дебат. Според нея президентът Румен Радев ползва пиарски темата за промяна на изборния кодекс, но би могъл да гарантира устойчивост на изборния процес, за какъвто говори, само ако подаде ръка и на медиите, без които изборен процес не съществува. 

"Който в историята е дръзнал да обърне гръб на медиите, никога не е спечелил. Това беше написал преди време вашият собственик Недялко Недялков и е абсолютно прав, защото никой не е спечелил от това в съвременното общество. Като си президент или шеф на партия, ти имаш отговорност към целия народ и всички субекти в обществото, защото искаш доверието им. Как да тго получиш, като обръщаш гръб на медии, ако просто са ти неудобни", категорична бе доц. Катя Михайлова.

Сподели:
свързани новини
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
Сюжетът “Борисов с къща и любовница в Барселона” e:
Общо гласували: 8290
архив

Върви си мравката с чувал на гърба и минава край кафене, където щурецът си пие коктейла.
- А когато сняг забръска...?
- Ще свиря в шведски ресторант!
На следващата година мравката с чувал на гърба го вижда излегнат в скъп кабриолет с две красавици.
- А когато сняг...?
- Имам договор за турне из Средиземноморието!
На другото лято мравката с чувал на гърба го вижда в "Ролс-Ройс" и леко почуква на стъклото:
- Ти като пътуваш толкова, през Франция минаваш ли?
- Разбира се - доволно отговаря щурецът, - кажи, ако искаш нещо!
- Ако срещнеш оня тъпак Лафонтен, кажи му от мое име, че е гаден манипулатор...

няма нови новини
Днес: 88
hot
най-четени новини в момента
сега
3088
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
САМО В ПИК: На границата с Турция е кошмарно, 15 километрова опашка от тирове - ето къде са мигрантите (ВИДЕО/СНИМКИ)
x
Перфектният уикенд според зодията
x