САМО В ПИК TV! Родител с разтърсващи разкрития за тормоз над деца в училище. Защо институциите не могат да направят нищо (ВИДЕО)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Проблемът в Шесто основно училище в София възникна в началото на първи клас, два месеца след началото на учебната година. Всичко вървеше добре, докато изведнъж дете със СОП (специални образователни потребности) се озова в класа на моята дъщеря. Проблемите започнаха постепенно да ескалират, а сега вече положението стана нетърпимо. Детето е освидетелствано като хиперактивно с форма на аутизъм и майката се крие зад епикризата му. Това сподели Николай Цонков баща на пострадало дете в училището в предаването "Видеовръзка с Цветан Фиков".
По думите му в началото училището е организирало поредица от родителски срещи и родителите с радост са приели това дете да учи един клас с техните деца. Той разказа, че всички родители са били съпричастни с проблема и дори са разговаряли с децата си за това.
"Опитахме се да създадем една благоприятна среда за това дете. Надявахме се детето да се интегрира, да се социализира и всеки един родител работеше допълнително със своето дете, за да може да се случи това нещо. Оказа се обаче, че в случая на това дете то е трудно да се социализира и да се интегрира. Детето дойде от руското училище, откъдето майката е била накарана да го премести", допълни ситуацията Цонков.
Той обясни, че агресията на детето е постоянна и неговата дъщеря също е пострадала, като е била блъсната и ударена в корема. По думите му в час е невъзможно да протече образователен процес, защото детето вика, разхожда се блъска децата и им пречи да учат.
"В това дете нещо се отключи, макар че назначиха учител, занимава се и психолог, назначиха и помощник учител, който да стои с него в час. Директора се опитва нещо да направи, но е и ограничен в посока на това да ограничи насилието. Средата стана рискова в класната стая и това определено не е нормална училищна и образователна среда. Опитахме се многократно да разговаряме с майката, която отказва диалог. Училището също се опитва да разговаря с нея, но отсреща са изпращани адвокати, чрез които да се водят разговори между майката и училището", обяснява потърпевшият родител.
Той обясни, че сигнали са отправени към всички възможни институции - МОН, Агенция за закрила на детето, провели са среща с Регионалното управление по образование, както и с Агенцията по социално подпомагане, но се оказва, че всички са безсилни да вземат отношение без съгласието на майката. По думите му тя категорично отказва вариант, при който детето да премине на индивидуална форма на обучение.
"Законът казва, че единствено със съгласието на майката може нещо да се промени. Майката отказва индивидуална форма на обучение и твърди, че детето й има подобрение и започнало да се социализира. За съжаление, нашите впечатления и наблюдения са съвсем различни. Миналата година, докато заместник-директорът беше отговорен за това дете, се стигна до ситуация, в която то го захапа и откъсна месо от ръката му. Аз се притеснявам, че в един момент децата ни ще започнат да възприемат подобно поведение като нещо нормално, все пак това са 8-9 годишни дечица. Това е също един от огромните проблеми, който стои пред нас, не само ежедневното насилие и агресия. Родителите обмисляме дори да спрем децата си от училище за определен период, за да покажем на тази майка, че това, което прави, не е добро дори за собственото и дете", заключи Николай Цонков.
Целият разказ на възмутения родител вижте във видеото: