Саша Барон Коен: Фейсбук би позволил и на Хитлер да си купи политически реклами
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Британският комик Саша Барон Коен заяви, че ако Фейсбук съществуваше през 30-те г. на XX век, би разрешил и на Хитлер платформа за антисемитските му възгледи, предаде Би Би Си.
Актьорът разкритикува социалната мрежа в реч в Ню Йорк заедно с „Гугъл“, „Туитър“ и „ЮТюб“, които „тикат абсурди към милиарди хора“.
Медийните гиганти са под силен натиск да ограничат дезинформацията в политически кампании.
„Туитър“ обяви в края на октомври, че ще забрани всички политически кампании в глобален мащаб от 22 ноември.
По-рано тази седмица „Гугъл“ съобщи, че няма да позволява на политически рекламодатели да се насочват към гласоподаватели на базата на данни от посещения на сайтове или други фактори.
В Ню Йорк Коен се нахвърли върху шефа на Фейсбук Марк Зукърбърг, който през октомври защити позицията на компанията си да не забранява политически реклами, съдържащи лъжи.
„Ако ѝ платиш, „Фейсбук“ ще задейства каквато и да е политическа реклама, дори да е лъжлива. И дори ще ти помогнат да микротаргетираш нейните потребители за максимален ефект. Според тази сбъркана логика, ако Фейсбук я имаше през 30-те години, щеше да позволи на Хитлер 30-секундни реклами за неговото „решение“ на „еврейския проблем“, отбеляза Коен.