BG EN

Скандална схема! "Близу" съвсем изнагляха! Начисляват автоматично пари за спортен канал

Региони

Скандална схема! "Близу" съвсем изнагляха! Начисляват автоматично пари за спортен канал

87150
на 08.03.2017
Скандална схема! Близу съвсем изнагляха! Начисляват автоматично пари за спортен канал
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Представяте ли си някой да почука на вратата ви, да ви връчи някаква стока (без да сте я поръчвали), да ви съобщи, че е безплатна, и след това да получите sms, че от следващия месец ще продължите да получавате въпросната стока, но вече срещу заплащане, и ако искате да се откажете от нея, трябва и вие да пуснете sms с текст "Стоп" и ЕГН-то си?... Мислите, че е невъзможно? Грешите! Не само че е възможно, но направо си се случва - днес и сега. Оказва се, че телекомуникационният оператор Близу действа точно така, коментира "Трафик Нюз".

препоръчано

Вчера много пловдивчани получиха странен sms. От него стана ясно, че Близу изисква от клиентите, които са абонирани за предоставяната от тях услуга кабелна телевизия, изрично да се откажат от новите спортни канали, или ще плащат допълнително по 1.99 лв. на месец. Компанията не иска одобрение от страна на клиентите да им начисли новата услуга, а им предлага възможност да се откажат впоследствие от нея със sms. 

Потресаващият sms, който компанията изпраща до своите абонати, гласи следното: Blizoo: Gledaite Mtel Sport bezplatno do 31.03! Sled tova polzvaneto prodalzhava sreshtu 1,99lv/mes. Za otkaz otgovorete sas SMS s tekst STOP i Vasheto EGN.

Няма не искам! Какво като въобще нямате и хабер от въпросните спортни канали - нито сте ги искали, нито са ви необходими, нито сте давали съгласието си да ви ги пускат безплатно, а още по-малко платно! Но това очевидно за Близу няма никакво значение. Те се грижат за спортната ви култура. А ако случайно все пак не желаете да сте толкова информирани спортно, тогава си дайте ЕГН-то, за да откажете нещо, което всъщност не сте поръчвали.

Напомняме на въпросната компания, че в Закона за защита на потребителите ясно се забраняват доставките на стоки и предоставянето на услуги на потребител срещу заплащане, без искане от негова страна. Как въобще е възможно автоматичното включване на платена услуга? И не се ли смята това за нелоялна практика? И ЕГН-то ви не са ли лични данни, които не е желателно да пускате наляво и надясно, и то с sms?

Очакваме становището на Комисията за защита на потребителите и нейния официален коментар!

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Вижте топ хороскопа на Алена за неделя - Овните готови на всичко, за да постигнат целите си, денят за Рибите е спокоен САМО В ПИК: Вижте топ хороскопа на Алена за неделя - Овните готови на всичко, за да постигнат целите си, денят за Рибите е спокоен
ПИК TV x
Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО) Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО)
ново
Днес: 38
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК