Вход
София
Времето в София 19 o C

СЛЕД РАЗСЛЕДВАНЕ НА ПИК: Действа ли ОПГ в министерството на Росен Желязков и кой и защо позволява на подчинения му Станимир Лешев да не изпълнява решения на съда? (ДОКУМЕНТИ)

СЛЕД РАЗСЛЕДВАНЕ НА ПИК: Действа ли ОПГ в министерството на Росен Желязков и кой и защо позволява на подчинения му Станимир Лешев да не изпълнява решения на съда? (ДОКУМЕНТИ)

на 19.11.2019
52244
9
СЛЕД РАЗСЛЕДВАНЕ НА ПИК: Действа ли ОПГ в министерството на Росен Желязков и кой и защо позволява на подчинения му Станимир Лешев да не изпълнява решения на съда? (ДОКУМЕНТИ)
Автор: ПИК
19.11.2019
9
52244

Докато родната прокуратура води битка с престъпността и беззаконието, а всички фактори в държавата под път и на път твърдят, че законността е над всичко, една храбра структура на управлението не само, че си играе със законите, но и по всички възможни начини отказва да спазва влезли в сила решения на съда.

Това установи ПИК след проверка по публикацията ни "Съден за измами адвокат сви самолети за стотици хиляди от чужда компания" от 26 август тази година.

Оттогава вече цели 9 месеца Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" към Министерството на транспорта отказва да отпише продадените самолети на чуждестранна компания, които местни тарикати се опитват да откраднат, въпреки решението на Апелетивен съд - София това незабавно да се случи.

Шефът на въпросната структура Станимир Лешев обаче е сложил на шейната Инспектората на министерството, включително и министъра на транспорта Росен Желязков, и се прави, че нито може да чете, нито разбира какво му пишат и в съда, и всевъзможни институции, включително и европейски.

Върти се и суче, прави процедурни гимнастики, но за нищо на света не иска да отпише самолетите, на които ръка все още се опитва да сложи старият познайник на съда, прокуратурата и МВР - Лука Бельов.

Както ПИК многократно съобщи, Лука Бельов работи като адвокат, забъркан в тежки далавери, за част от които на 5-ти март тази година дори бе осъден от Окръжния съд в Пазарджик за източването на община Ракитово. Същият е задържан и осъждан и за имотни измами и за какво ли още не, но продължава безнаказано да безчинства из държавата. И именно той се опитва да отмъкне 5 самолета от българска компания за обучаване на пилоти, която е собственост на литовско дружество.

Драмата се разиграва през 2017 и началото на 2018 г. и продължава до днес. Въпреки, че 5-те самолета отдавна вече са продадени на трета фирма, а до Гражданска въздухоплавателна администрация е подадено искане те да бъдат отписани, на 5 юли 2018 г. главният директор на ГВА Станимир Лешев издава заповед, с която спира процедурата по отписването от регистъра на ГВА.

Българското дружество обжалва заповедта пред Административен съд – София и печели делото. Решението на съда влиза в сила на 7 февруари 2019 г. след отхвърлената частна жалба от ГД ГВА от Върховния административен съд.

През това време шефовете на българската компания предоставят всевъзможните необходими документи за отписването на самолетите, които вече не са с несяна собственост, но това изобщо не помага на Станимир Лешев да изпълни решението на съда. Или му пречат някакви други негови ангажименти. В същото време  всички опити на управителя на фирмата да насрочи среща със Станимир Лешев са отклонявани от административния асистент на Лешев.

Това е причината на 29 март 2019 г. шефът на „Българска авиационна академия“ да подаде сигнал до Инспектората на Министерство на транспорта за бездействието на ГВА и нейния началник и за неизпълнението на съдебното решение от нейна страна.

И каква е почудата на жалбоподателите, когато министърът Росен Желязков им отговаря два месеца по късно, че "Видно от предоставената информация от Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“, същата е изпратила писмо до Европейската агенция за авиационна безопасност с искане за методически указания относно отписването на въздухоплавателните средства, като към момента все още не е получен отговор.“

Обаче и това си е чист финт на Лешев за протакане да дерегистрирането на самолетите, което очевидно му е важно на живот и смърт, а при определени обстоятелства може да е само на смърт, тъй като Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA) не се занимава с въпроси, свързани с регистрационните режими на гражданските въздухоплавателни средства в държавите от ЕС, нито дава методически указания относно прилагането им.

Това става напълно ясно от официалната кореспонденция по този въпрос между новия собственик на самолетите UAB AVIASERVISO GRUPE и EASA, с която ПИК разполага. Експертът на EASA Лудвиг Хеслер подчертава, че структурата, която представлява, няма пълномощията да бъде официален арбитър при възникнали спорове между въздухоплавателната агенция на държава-член на ЕС и организация, чиято дейност се намира под неин контрол. Хеслер обяснява още, че EASA не може да предоставя юридически обвързани тълкувания на правилата на ЕС и остава неутрална по отношение на съдебни процедури в държавите-членове на ЕС.

Което означава още, че Инспекторатът на министерството на транспорта просто си е измил ръцете с някакво абсолютно непроверено, а оказва се и недостоверно, становище на самата ГВА, която би трябвало да проверява, и го е пробутало на министър Росен Желяазков, който пък на свой ред се излага като кифладжия без кифли, отговаряйки на компетентни хора с абсолютно некомпетентна позиция.

Междувременно Лешев очевидно решава да си върже гащите, за да не се стига до причините, поради които вече 9 месеца не изпълнява решението на съда, като подава искане до прокуратурата да се произнесе по въпроса чия е собствеността на самолетите. И без да иска се саморазобличава където точно го стяга чепикът - именно собствеността на продадените вече самолети, за които се лакоми въпросния съден и осъждан адвокат Лука Бельов.

Сезираната от Лешев Софийска градска прокуратура обаче ясно и категорично заявава, че не може да се произнася за собствеността на движими вещи, включително и на въздухоплавателни средства. Това означава, че има отказ от подобно производктво от страна на прокуратурата, макар Лешев да се оправдава, че тупка топката, понеже го чака. Той просто няма какво да чака.

Не се знае дали Инспекторатът към министерството и министър Желязков са наясно с тези врътки на Лешев, но ако не си ги изяснят и не си свършат работата, а именно да вразумят мотивирания вероятно от нещо друго Лешев да изпълни решението на съда, най-вероятно с този умонепостижим случай - опит да се откраднат 5 самолета от адвокат, който е съден и осъждан, но до ден днешен не е лишен от адвокатски права, ще трябва да се заеман Спецпрокуратурата и ГДБОП.

Понеже не се знае дали става дума за организирана престъпна група, проникнала до високите етажи на властта, или да, но след като нито Инспекторатът на транспортното ведомство, нито министърът не могат да се справят с някакъв си чиновник Лешев, който отказва да изпълнява решенията на съда, по всичко личи, че случаят вече изцяло е от тяхната компетентност.

Сподели:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
Смятате ли, че властта трябва отново да затегне мерките заради увеличените случаи от коронавирус?
Общо гласували: 10423
архив

- Кажете ми, докторе, толкова ли е лошо да се пие по една чаша преди ядене?

- По принцип не, но вие явно ядете твърде често…

няма нови новини
Днес: 60
hot
най-четени новини в момента
сега
3597
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV: Борисов и министрите променят наредбата за работната заплата - гледайте НА ЖИВО
x
САМО В ПИК: Топ астроложката Алена с ексклузивен хороскоп за сряда - Раците изправени пред кардинална промяна на живота си, Стрелците ги очаква предложение за нова работа
x