ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Ако хорското недоволство срещу новата трамвайна линия около Семинарията се окаже прекалено голямо, проектът може да бъде прекратен. Това обяви главният архитект на столицата Петър Диков преди редовното заседание на Комисията по околна среда към Столичния общински съвет.
По думите му, цялата процедура по изграждането на трасето е в съответствие с действащите норми, но у гражданите има негативни настроения спрямо линията. „Най-вероятно тепърва ще преценяваме наново, защото има един основен принцип, според който на човек насила можеш да му вземеш нещо, но не и да му дадеш", заяви той.
Той допусна, че ако няма желание от живущите в ж.к. „Дианабад" и Студентски град, то нуждата от нов трамвай ще бъде преоценена. Диков обаче настоя, че изследванията от общия план показват ползата от него.
„Дори планът да се приеме, той най-вероятно ще отиде на съдебна процедура, съдейки по реакциите на хора и сдружения", каза Диков и предположи, че едва ли в скоро време ще се пристъпи към реализация на тази промяна в градоустройствения план.
Преди началото на заседанието двама столичани, които дойдоха за заседанието, обявиха пред медиите, че трамвайната линия е първи етап към застрояването на Борисовата градина.
Веселин Тодоров, който живее в квартал „Изгрев", би тревога, че по план новата трамвайна линия трябва да минава през Борисовата градина. Столичанинът припомни, че тя е защитена по параграф 12 от Закона за културните ценности, но допусна, че след използването й с цел транспорт тя ще загуби своята защита, след което защитения си статут.
Ако това стане, предупреди той, има вероятност нейният статут да бъде изцяло сменен, което ще позволи близо 40 декара гора с вековни букови и дъбови дървета да бъдат изсечени, а земята под тях - застроена.
От своя страна Петър Диков побърза да отхвърли тези твърдения и ги обяви за манипулация. Главният архитект припомни, че от 80 години по трасето между площад „Журналист" и Семинарията трамвайната линия минава изцяло през гората, и около нея никога не се е застроявало.
„Тази земя не може да загуби стойността си, няма никаква опасност за намеса в Борисовата градина заради новия трамвай", категоричен бе той. По думите му, за осъществяване на новото трасе ще бъдат изсечени около 35 дървета, като повечето от тях не представляват ценна дървесна растителност.
Диков заяви, че трасето е проектирано с минимални щети за околната среда. Той опита да обори и мотива, че новата линия ще задръсти допълнително движението около Семинарията с твърдението, че в момента улицата там се е превърнала в линеен паркинг, като и от двете страни дясната лента не се използва за движение, а е заета от спрели автомобили.
Въпреки противоречивите нагласи на общинската администрация и столичани, развитие по спорния казус днес няма да има, тъй като Комисията по околна среда отложи обсъжданията.


