BG EN

Социалистът Калоян Паргов: Спестихме 36 млн. лева на Столична община, след като не се удължи концесията на „Карат С“

Политика

Социалистът Калоян Паргов: Спестихме 36 млн. лева на Столична община, след като не се удължи концесията на „Карат С“

11506
на 18.05.2017
Социалистът Калоян Паргов: Спестихме 36 млн. лева на Столична община, след като не се удължи концесията на „Карат С“
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Над 36 милиона лева приходи ще влязат в Столичния автотранспорт след отхвърлянето на доклада за удължаване на концесионния договор на фирма „Карат С“. Те ще спомогнат за закупуване на нови автобуси. Това каза лидерът на БСП – София и председател на социалистите в СОС Калоян Паргов, след сесията на Столичния общински съвет в четвъртък, на която предложението за удължаване с още две години на договора с „Карат С“ беше отхвърлено от съветниците, съобщиха от пресцентъра на ГС на БСП - София.

препоръчано

„Предложението беше обяснено с факта, че общината е в невъзможност да закупи навреме нови автобуси за Столичния автотранспорт и да гарантира осъществяването на обществения превоз, обясни Калоян Паргов. - Това щеше да е поредният подарък на управляващите в Столична община към благодетелите на ГЕРБ - така, както беше направено в предизборната кампания. Всички помним как през март подариха на “Юнион Ивкони“ междуградските превози за сметка на протеста на „Карат С“ тогава. А сега имаха намерение да компенсират Миролюб Столарски като му удължат договора за още две години. Тази идея обаче беше съшита с бели конци. И най-вече – щеше да ощети Столична община. Тук обаче е важен друг въпрос – кой носи отговорност за забавените поръчки? Нима не знаеха, че през 2017 година изтича този договор, за да може навреме да направят поръчките, с които да закупят нови екологични автобуси на природен газ или метан?“.

Според заместник-председателя на СОС от групата на БСП-Лява България Милка Христова Столичният общински съвет като орган на местното самоуправление изобщо не е компетентен да гласува подобен доклад. „Решението, което ни предлагаха да вземем, се основава на чл. 5, ал. 5 от Регламент 1370 на Европейския съюз, който урежда именно обществения превоз на пътници, обясни тя. - Този текст препраща към Наредба 2 от 2002 година, която е български нормативен документ, издаден от Министерството на транспорта и уреждащ обществения транспорт. В чл. 16, ал. 6 от тази Наредба се казва, че когато се прилага чл. 5, ал. 5 от Регламента, компетентен да действа е областният управител, който взема решение, публикува го в един местен всекидневник и в рамките на 14 дни всяко заинтересовано лице може да обжалва това решение“.

Милка Христова цитира и решение на Сметната палата, която извърши одит на дейността на ЦГМ по настояване на общинските съветници от групата на БСП Лява България. „Проверката по наше настояване беше за периода от 2014-а до юни 2016-а година. Точно преди два дни докладът с резултата от тази проверка беше качен на страницата на Сметната палата в интернет, обясни тя. - На 122-а страница от този доклад Сметната палата заявява, че миналата година, когато СОС е взел решение за продължаване срока на изтекъл договор за друг външен оператор, на практика е действал при липса на компетентност. Тъй като съгласно чл. 6, ал. 6 от Наредба 2, компетентен е областният управител. Всъщност най-висшият одитен орган в страната е категоричен, че решението е взето при липса на компетентност или при липса на основание. Всичко това означава, че на сесията ни предлагаха да вземем незаконосъобразно решение. Решение, което е в грубо нарушение както на европейския регламент, така и на наредбата и на доклада на Сметната палата. Всичко това мога да го квалифицирам само с една дума – пълно безхаберие!“.

Калоян Паргов поиска отговор на въпроса кой носи отговорност за липсата на компетентност на администрацията в Столична община. „Ако е кметът – да си каже, ако са я подвели – да посочи лицата и да ги накаже, заяви той. - Но не може администрацията в Столична община да продължава да буксува и да си играе с милиони софиянци“.

Според лидера на БСП – София липсата на компетентност и отговорност от страна на администрацията в СО е проличала и от предложената прогнозна бюджетна рамка в периода до 2020 година. „В нея се видяха много слабости и пропуски в планирането. Свързани са най-вече с това, че изобщо не са съобразени с параметрите на бюджета, предлаган от новото правителство. Дори с прогнозната минимална работна заплата не са съобразени! Очевидно, че тази прогнозна бюджетна рамка я бяха правили през март, когато явно от ГЕРБ не вярваха, че ще бъдат отново управляващата политическа сила. Затова го пуснаха по течението, а сега го предлагат за гласуване в СОС, което е безотговорно“, каза още Калоян Паргов.

По програмата за чистотата на атмосферния въздух, която беше приета на днешната сесия на СОС, общинските съветници от групата на БСП Лява България предложиха три мерки. Първата е да има безплатен транспорт в определени пикови часове на деня, за да бъдат стимулирани софиянци да слязат от автомобилите си и по този начин да бъдат намалени вредните емисии. Втората – да бъде увеличена кратността за миенето на улиците, тъй като това ще доведе до намаляване на фините прахови частици. Третата е по отношение на гражданите, които се отопляват на дърва и въглища през зимния сезон. Предложението на общинските съветници от групата на БСП Лява България е Столична община да създаде механизъм и система за стимулиране за използване на екологични енергоносители, които да не допринасят за замърсяването на въздуха.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 22 ноември - успехът ще е с Телците, Везните стабилизират финансовото си състояние САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 22 ноември - успехът ще е с Телците, Везните стабилизират финансовото си състояние
ПИК TV x
Асен Василев свърши за 11 секунди (ВИДЕО) Асен Василев свърши за 11 секунди (ВИДЕО)
ново
Днес: 4
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК