ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Продажбите на дребно в САЩ си свиха по-силно от очакваното през май в резултат на спад при покупките на моторни превозни средства, тъй като отшумя стремежът на американските потребители за справяне с потенциални увеличения на цените, свързани с митата, въпреки че потребителските разходи останаха подкрепени от солидния растеж на заплащането на труда.
Продажбите на дребно се понижиха през май с 0,9% спрямо април, когато се свиха с 0,1% (низходяща ревизия от предишна оценка за повишение с 0,1%), достигайки обем от 715,4 млрд. долара, докато пазарните очаквания бяха за техен спад с 0,7%, показват данни на Бюрото за преброяване на населението към Департамента по търговия на САЩ.
Това е най-солидното свиване на търговията на дребно от януари насам, когато продажбите също отбелязаха спад с 0,9%, тъй като потребителите намалиха покупките си преди очакваните мита.
Продажбите при търговците на моторни превозни средства и авточасти отбелязаха най-голям спад (понижение с цели 3,5%), следвани от продажбите от доставчиците на строителни материали и градинска техника (спад с 2,7%), в бензиностанциите (с 2%), заведенията за хранене и питейни заведения (с 0,9%), в магазините за храни и напитки (с 0,7%), магазините за електроника и електроуреди (с 0,6%) и магазините за здравословни и лични грижи (с 0,1%).
За разлика от това, продажбите се увеличиха в магазините за спортни стоки, хоби, музикални инструменти и книжарници (с 1,3%), за мебели (с 1,2%) и на дрехи (с 0,8%).
Изключвайки автомобилите, продажбите на дребно през май се понижиха с 0,3% при очаквания за нарастване с 0,1% и след 0,0% през април (низходяща ревизия от +0,1%).
Продажбите на дребно, изключвайки тези на автомобили, бензин, строителни материали и хранителни услуги, се повишиха обаче през май с 0,4% след понижение с 0,2% през април и пазарни очаквания за повишение с 0,3%. Именно този показател, известен като "контролирана група" при продажбите на дребно, се използва при калкулиране на данните за БВП на САЩ, тъй като потребителските разходи оказват важен принос за растежа на икономиката.


