Вход
София
Времето в София 11 o C

Супер храни пълни с калций - ето кои са те

Супер храни пълни с калций - ето кои са те

на 11.08.2020
19449
0
Супер храни пълни с калций - ето кои са те
Автор: ПИК
11.08.2020
0
19449

От деца знаем - чаша мляко = на калций = на здрави кости. Всъщност калцият не се съдържа в големи количества само в млечните продукти и не е добър само за костите. Този елемент е отговорен за нормалното функциониране на сърдечно-съдовата и нервната системи. Недостигът му води до появата на остеопороза (костите стават порести и чупливи), сърдечни проблеми и неврози.

Тялото не може да произвежда калций самостоятелно, следователно минералът трябва да се набавя изцяло с храната. Най-много калций, разбира се, има в киселото мляко, изварата, млякото и кефирът, но не всеки може да ги консумира ежедневно. Ето списък с 5 храни с високо съдържание на калций:

Семена

Семената на много растения са пълноценна суперхрана, която въпреки малкия си размер носи много хранителни вещества. Рекордьорите за калций са семената от чия, мак и сусам. Освен калций, чията съдържа омега-3 мастни киселини, докато сусамовите семена съдържат мед, желязо и манган. 

Сирене

Сиренето е чудесен източник на калций. Твърдите сирена съдържат по-голямо количество от него от меките. Рекордьорът е пармезанът, като една порция от това твърдо сирене осигурява около 40% от дневния прием на калций. Важно е да запомните, че в допълнение към хранителните вещества, сиренето е много мазно. Колкото и вкусно да е, не прекалявайте и се уверете, че този продукт се вписва в дневния ви прием на калории.

Фасул и леща

Фасулът и лещата имат висок процент растителни протеини, фибри, желязо, цинк, магнезий, калий и различни витамини. Освен това те съдържат впечатляващо количество калций. Сред всички видове боб белият е рекордьорът по количества калций. Редовната консумация на боб може да помогне за намаляване на риска от сърдечни заболявания и да намали нивата на „лошия холестерол“. 

Бадеми

Време е да се напишат книги за ползите от бадемите, защото за пореден път е първенец в нашия списък със задължителни здравословни храни. Няколко ядки могат да осигурят 10% от необходимия дневен прием на калций. Освен това бадемите са полезни за сърцето, мозъка и кожата и предотвратяват забавянето на метаболизма.

Листни зе​ленчуци

Някои листни зеленчуци са невероятно здравословни и съдържат големи количества калций, заедно с други минерали. Повече калций се съдържа в спанака. Добавете спанак в ежедневното си меню и няма да имате недостиг на безценния минерал.

Сподели:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
За кого ще гласувате при избори днес?
Общо гласували: 19138
архив

Днес е Великден. Майката на Иванчо боядисала едно яйце и му го дала, след това му казала:
– Иванчо, дай това яйце на госпожата и кажи Христос Въскресе!
На другия ден той забравил какво да каже и като дал яйцето казал:
– Заповядайте госпожо Христос го снесе…

няма нови новини
Днес: 33
hot
най-четени новини в момента
сега
3167
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
НАПРЕЖЕНИЕ В ПИК TV: Краси Радков и Рачков се сбиха под Околовръстното - вижте защо полицията пропусна мелето... (ВИДЕО/ПОДРОБНОСТИ)
x
МЪЖКИ ПРАЗНИК: Празнуваме велик светец - черпи това гордо и смело име
x