Американската Omnicom и френската Publicis ще се слеят
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Втората и третата рекламни компании в света - американската Omnicom и френската Publicis, са на път да се слеят, което ще създаде гигант номер едно в сектора. Това съобщиха на съвместна пресконференция ръководителите на двете дружества, цитирани световните медии.
Пазарната капитализация на новата компания ще е 35,1 милиарда долара, с което тя ще измести настоящия пазарен лидер WPP. Това ще е и най-голямото сливане в бранша за всички времена, предава Ройтерс.
Новата компания - Publicis Omnicom – ще се търгува на борсите в Ню Йорк и Париж. Приходите от продажби на новата група по данни от 2012 г. биха възлезли общо на 22,70 милиарда долара, докато в същата година WPP е имала приходи от 15,95 млрд. долара. Новият лидер на пазара ще има общо 130 000 служители.
Двамата досегашни директори – Джон Рен от Omnicom и Морис Леви от Publicis (на снимката) първоначално ще бъдат съизпълнителни директори, поясниха компаниите в неделя. След 30 месеца Леви ще поеме длъжността на неизпълнителен председател, а Рен ще остане изпълнителен директор.
Сред по-известните клиенти на двете компании са Mc Donald's, Pepsico, L'Oreal, Procter & Gamble и Renault.


