ГОРЕЩО
ПЪРВО В ПИК: Кирил Петков се покри в СПА хотел преди срещата с Борисов и ГЕРБ (СНИМКИ)
КАКВОТО ПОВИКАЛО, ТАКОВА СЕ ОБАДИЛО: ДПС-Ново начало издига санитарен кордон около пуделите с пачките, кеша и корупцията
ПП развърза Асен Василев да ВЗРИВИ тотално преговорите с ГЕРБ - постави 7 условия на Борисов
СВОЕВОЛИЯТА НЕ ПРЕСТАВАТ: ППДБ продължават да се инатят - ето какви поредни условия поставиха за преговори с ГЕРБ
ИЗВЪНРЕДНО! ГЕРБ отвърна остро на ППДБ: Диалогът не може да се води през...
Преминаващите камиони плащат допълнително чрез електронно базирана система
Транзитно преминаващите тежкотоварни автомобили да плащат тол такса, а системата да бъде изградена на принципа на публично-частното партньорство. Тази идея лансира регионалният министър Лиляна Павлова на бизнес форум в Истанбул, съобщи „Дарик“. Павлова е категорична, че новата такса ще бъде въведена след няколко години, като нужната инвестиция ще е около 500 000 евро. Таксата няма да важи за леки автомобили. Вероятно новата система ще влезе в сила след години, а първият път, по който може да бъде въведена, е Русе - Свиленград. Дори се водят преговори с катарското правителство за това, допълни Лиляна Павлова: „Когато говорим за тол система, много е важно да отбележим, че не трябва да имаме очакването да бъдат изградени стандартните, които познаваме в Европа, кабини, в които ние да плащаме за съответния път. Целта е по-скоро да имаме електронно базирана система. Тежкотоварният трафик, който минава през България, като държава на кръстопът, да заплащат не за време, а за разстояние. Това е тол системата. Тя ще важи за всички големи пътища само за транзитния трафик, тъй като целта е леките автомобили да продължат да плащат винетки и то за време". Освен в пътното строителство и управление на трафика, публично-частното партньорство дава повече възможности за чуждите инвеститори. „Много голяма тема като възможности за публично-частно партньорство - това е водният сектор, водната инфраструктура и изграждането на големи язовири за питейни нужди. Разбира се, съчетани с пречиствателни станции и ВЕЦ-ове, за да може все пак да бъде привлечено от това, трябва да има елемент и на генериране на приходи", добави още министър Павлова. Основните сфери, в които България и Турция могат да си партнират, са строителство, енергетика и земеделие.препоръчано