ГОРЕЩО
Петър Кичашки с ТОП АНАЛИЗ пред ПИК TV: Консултациите показаха нови зависимости: Радев толерира радикализацията в политиката (ВИДЕО)
Диана Дамянова с култово предложение: Мирчев да иде да се сбие с комисията, която решава за охраната на Пеевски
Колтуклиева: "Протестът успя!" Така ли? Давате ли си сметка какво всъщност се случи
МАЙКА ЗОВЕ: Кметът на район “Слатина” Георги Илиев, изявен кадър на ПП‑ДБ, да каже за двата педофилски скандала в рамките на месеци
ИЗБОРИ И АЛГОРИТМИ: Защото трябва да се спазва Конституцията! Защото всичко останало е от лукавия. Пардон, от мракобесния Z, олицетворение на евразийската автокрация
Преминаващите камиони плащат допълнително чрез електронно базирана система
Транзитно преминаващите тежкотоварни автомобили да плащат тол такса, а системата да бъде изградена на принципа на публично-частното партньорство. Тази идея лансира регионалният министър Лиляна Павлова на бизнес форум в Истанбул, съобщи „Дарик“. Павлова е категорична, че новата такса ще бъде въведена след няколко години, като нужната инвестиция ще е около 500 000 евро. Таксата няма да важи за леки автомобили. Вероятно новата система ще влезе в сила след години, а първият път, по който може да бъде въведена, е Русе - Свиленград. Дори се водят преговори с катарското правителство за това, допълни Лиляна Павлова: „Когато говорим за тол система, много е важно да отбележим, че не трябва да имаме очакването да бъдат изградени стандартните, които познаваме в Европа, кабини, в които ние да плащаме за съответния път. Целта е по-скоро да имаме електронно базирана система. Тежкотоварният трафик, който минава през България, като държава на кръстопът, да заплащат не за време, а за разстояние. Това е тол системата. Тя ще важи за всички големи пътища само за транзитния трафик, тъй като целта е леките автомобили да продължат да плащат винетки и то за време". Освен в пътното строителство и управление на трафика, публично-частното партньорство дава повече възможности за чуждите инвеститори. „Много голяма тема като възможности за публично-частно партньорство - това е водният сектор, водната инфраструктура и изграждането на големи язовири за питейни нужди. Разбира се, съчетани с пречиствателни станции и ВЕЦ-ове, за да може все пак да бъде привлечено от това, трябва да има елемент и на генериране на приходи", добави още министър Павлова. Основните сфери, в които България и Турция могат да си партнират, са строителство, енергетика и земеделие.препоръчано


