ШОКИРАЩИ ДАННИ: Колосален провал на Рашков и Демерджиев в борбата с войната по пътищата

Българските шофьори платиха с глоби всички избори, проведени в последните 5 години. Близо 518 млн. лв. е сумата, внесена в хазната от нарушители по пътищата от 2017 г. до 2022 г. включително. За същия период за всички видове вот - парламентарен, местен и президентски, държавата е дала 521 млн. лв.
Данните съобщи Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите (БОШ), който е получил от МВР отговори по Закона за достъп до обществената информация, пише в. "Труд“.
“Изключително сериозен проблем е, че при такива почти двойни нараствания на събираните от глоби, България за 2016 г. е на първо, а за всички следващи години е на второ място сред страните от Европейския съюз по брой на загинали от пътно-транспортни произшествия. Изключение прави само 2020 г. когато за кратко е на трето”, коментира Радков.
Той посочи също, че най-много милиони са събрани през годините на COVID пандемията - 2020 г. и 2021 година. А след края й - през миналата година, има драстичен спад, който връща сумите на нивата от 2017 г..
Обяснението най-вероятно е в калпавата работа на “редовния” вътрешен министър Бойко Рашков и неговия служебен приемник Иван Демерджиев, които даже не успяха да измислят някакъв начин издадените от КАТ актовете и фишовете да бъдат връчвани.
“Друго драстично нещо е разминаването между стойността на наложените глоби и броя на жертвите на катастрофи за съответната година. През тези пет години има само две - 2020 и 2022 г., в които загиналите са по-малко от предходната година. От отговорите на МВР се разбира, че през 2020 г. те са издали актове и фишове за 158 млн лв., а през 2022 г. - за 165 млн лв., докато за 2021 г. сумата е била 181 млн лв. Това е парадокс - колкото по-малко глоби налагат, толкова българските пътища стават по-безопасни. Казано на шега - да спрат изобщо да глобяват и няма да има нито един загинал годишно”, каза още шефът на БОШ.

