Припомниха ГАФОВЕТЕ на Румен Радев - президентът наказван всяка година за предпоставки за летателни произшествия (ДОКУМЕНТИ)

ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Румен Радев е бил редовен участник в донесенията на своите началници до по-висшестоящите ръководители, най-често за допускане на предпоставки за летателни произшестия със самолети в поделение 32530 - Равнец. Това разкри Антон Тодоров, бивш депутат от ГЕРБ. Политологът доказа думите си с документи, показващи потресаващи факти за издънките на летеца Радев.
Документите, публикувани от Антон Тодоров сочат, че Радев е създал десетки предпоставки за летателни произшествия по време на военната си кариера като летец. Става въпрос за военни донесения - служебни съобщения в писмена форма, отправени към висшестоящите.
"Румен Радев заявил преди малко, цитирам: "Да не се допускат политически спекуланти и самозвани експерти, които никога не са влизали в самолет да манипулират общественото мнение за катастрофата, да се самовъзбуждат и вживяват в ролята на прокурори и съдии". Край на цитата.
А какво да кажем за пилоти и "експерти" като него (Радев), които са наказвани ВСЯКА ГОДИНА от 1988 г. насам (след като завършва училището в Долна Митрополия през 1987 г.) за създаване на предпоставки за летателно произшествие. Всяка година наказание, а някои години - по няколко наказания. Все за едно и също. И за разнообразие понякога наказван и за нарушение на устава. Shut up!", възмути се Антон Тодоров във Фейсбук, където публикува и факсимилета от документите.
Както ПИК съобщи още през 2021 г. в кариерата на Радев има дори зловещ инцидент. Става дума за катастрофа на боен самолет за 180 млн. лв. под негово командване, за която той така и не понася никаква отговорност.
Незнайно как и защо Радев не е изправен на военен съд, но е известно, че тогавашният военен министър Аню Ангелов ходатайствал за него и се примолил да не съсипват кариерата му. В крайна сметка Радев не е сред привлечените като обвиняеми и не е изправен на военен съд за зловещата катастрофа, макар да е станала под неговото оперативно командване.
Инцидентът става на 26 април 2012 г. - катастрофира военен самолет МиГ-29. Машината е за близо 180 млн. лв. и се разбива зловещо, като по чудо няма жертви.
Минути след излитането си в 10,35 часа учебно-бойният МиГ-29УБ с екипаж майор Илия Дойчинов и капитан Петър Методиев пламва. Според военни летци причината е, че вместо да приберат фаровете, те прибират по-рано колесника, получава се искра и машината почва да гори. Двамата насочват самолета към землището между две села - Царимир и Голям Чардак, за да избегнат жертви, и катапултират.
„Изтребителят е произведен 1989 г., тоест на същите години, на които са абсолютно всички самолети МиГ-29. Машината е минала прегледи. При нас това е абсолютно задължително, няма компромис. Всички самолети, за които имахме договор с руснаците, минаха по една и съща процедура и всички те са в едно и също състояние - много добро“, коментира тогава командирът на ВВС генерал-майор Константин Попов. На същия самолет предният ден успешно е летял самият той.
Никой обаче не споменава името на ръководещия учението и полетите в конкретния ден - Румен Радев, който сякаш потъва вдън земя, въпреки че е прекият отговорник и за разпределението на екипажите, и за организацията на полетите.
Така това черно петно не влиза в биографията на Радев и той продължава военната си кариера, като по-късно е издигнат за шеф на Военновъздушните сили. После дезертира от армията, за да се хвърли в президентската битка.
Военни пилоти обаче са категорични, че именно той е бил сред основните отговорници за инцидента, тъй като е отговарял за летателната подготовка на ВВС по това време като зам.-командир. Той лично е ръководел и учението, на което се е случила катастрофата - българо-американската съвместна тренировка „Тракийска звезда 2012“.
Военна полиция и прокуратура водят разследване след инцидента и са разпитвани двамата пилоти, но не и техния командир и ръководител на операция Румен Радев, чието име така и не се споменава в многобройните статии по време и след инцидента.
Факт е обаче, че след изгарянето на машината за 180 млн. лв., той продължава възходящата си кариера по времето на министъра на отбраната Аню Ангелов. А след това се замесва и в други афери с ведомствено жилище, което купува и препродава, а ползва друго неправомерно под наем, както и назначава любовницата си Десислава незаконно на два щата в армията, а после и се жени за нея, както разкрихме в поредицата "Аферите на Румен Радев".