ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Има логика новите водачи на превозно средство да са със специален статут, но мерките, които се вземат, са спорни. Добре е да стъпват на задълбочено проучване. Струва ми се, че депутатите просто са решили, че новите шофьори не трябва да управляват автомобили над 120 конски сили. Имам притеснението, че зад това не стои абсолютно нищо. Има ли статистика да това? По същия начин стои и въпросът с нощното шофиране. Проверено ли е къде се случва най-често? И много още хипотези. Когато се правят промени в закона, трябва да са обмислени и да стъпват на някаква статистика."
Това каза пред БНР адвокат Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи. Той подчерта, че за да могат да се решат проблемите, трябва да се видят причините, а за да се видят те - трябва статистика, която да се обсъжда и обмисля от законотворците.
Тодоров подчерта, че мерките, които държавата предприема срещу войната по пътищата, са "на парче, на принципа на пробата и грешката и са обикновено най-лесните решения, които изискват най-малко усилия от властта, затова виждаме, че резултатите не са особено позитивни".
По думите на адвоката събираемостта на глобите за нарушения на Закона за движение по пътищата е 50%.


