ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Китайският електронен гигант „Алибаба” разпродаде стоки за рекордните 14,5 млрд. долара в последните 24 часа.
Цифрата е предварителна, но тя вече е станала нов рекорд за дневните продажби интернет. Поводът за най-големите разпродажби в света е „Денят на самотните сърца”, който китайците празнуваха вчера. По традиция на този ден се правят огромни разпродажби, от които всяка година се достигат печалби от около 10 млрд. долара.
„Алибаба” проведе първата си такава разпродажба на 11 ноември 2009 г. Сумата на продадените стоки надмина и приходите от „черните петъци” в САЩ през последните пет години. Според основателя и главен изпълнителен директор на „Алибаба” Джак Ма цифрите показват само една малка част от големия потенциал, който се намира в потреблението на вътрешния пазар на Китай.
"Средната класа в Китай е около 300 милиона души. Ние смятаме, че в следващите 15 години тази цифра ще бъде 500 милиона души, което ще създаде по-голямо търсене на качествени стоки и ще даде тласък на икономическия растеж”, увери той.
„Алибаба” е китайска компания, работеща в областта на електронната търговия. Групата има своя собствена електронна система за плащане Alipay и притежава най-големите онлайн магазини „Taobao” и „AliExpress”. Първичното публично предлагане на компанията на нюйоркската фондова борса беше през септември 2014 г., което се записа като най-голямото IPO в историята, привличайки 25 милиарда долара.