ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Българите купуват все по-малко мартеници. Това навярно се дължи на намалялата покупателна способност на нашенеца, заяви Ваня Иванова, която продава мартенички в центъра на София, предаде БГНЕС.
Продавачката обяснява спада в продажбите на мартенички с кризата в страната.
Тя се занимава приблизително от 20 години с изработка и продажба на мартеници и е категорична, че най-търсени си остават традиционните български мартеници. Търсят се мартеници с Пижо и Пенда и изработените от вълнен конец и мъниста – нещо, което е свързано със символиката на българския народ, казва тя.
"Наложи се и внос на мартеници, които се изработват навън и по този начин българската традиция бива изместена. Надявам се отново да се върнем към корените и да наложим българската мартеница", заяви още Ваня.
Клиентите ни купуват най-много мартеници във формата на цветя. Търсят нещо по-оригинално, пък смята Даяна Петрова, която произвежда мартеници заедно със своята майка. "С мама много обичаме да правим ръчни неща и така решихме да правим мартеници, защото е нещо българско и традиционно. От 5-6 години се занимаваме, но продажбата върви по-слабо от преди", отчита Даяна.
Тя смята, че хората бягат от китайските мартеници. С просто око може да се види коя мартеница е китайска и коя е ръчна.