ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Facebook прави приходи от 2 млрд. долара за тримесечие, като 1.8 млрд. долара от тях идват от платени реклами. В края на 2012 и началото на 2013 г. Facebook сложиха край на „промоцията“, като ограничиха показването на постовете на бизнес страниците. Така публикациите вече не се виждаха от всички фенове и компаниите трябваше да започнат да си плащат, ако искат да достигат до по-голяма публика.
От социалната мрежа не оповестяват кои са най-големите рекламодатели в нея. Това не се измерва от Nielsen, нито от Kantar. От BusinessInsider обаче изготвиха класация на най-големите рекламодатели във Facebook с помощта на данни от ComScore. Възможно е класацията да не е съвсем точна, тъй като данните, както казахме, не са официални от Facebook, а са събирани от други източници.
Ето кои са най-големите рекламодатели във Facebook за изминалите 12 месеца:
1. Samsung: 100 млн. долара Samsung е може би най-големият клиент на Facebook. Миналата година те похарчиха 10 млн. долара само за 3-седмична кампания за промотиране на Galaxy S III.
2. P&G: 60 млн. долара Procter & Gamble има солидно присъствие във Facebook, особено сред майките. Компанията има огромен бюджет, а моментът, в който Facebook промени политиката си и намали показването на публикациите, съвпадна с момента, в който компанията реши да се пренасочи от традиционните медии към социалните. Очаква се P&G да започне масивна рекламна кампания покрай Олимпийските игри в Сочи.
3. Microsoft: 35 млн. долара Компанията си сътрудничи с Facebook, които ползват нейната търсачка Bing. Facebook купи и сървъра Atlas от Microsoft.
4. AT&T – 30-35 млн. долара Facebook е най-голямото мобилно приложение в света и компания като AT&T трябва да има присъствие там.
5. Amazon: 30 млн. долара Голяма част от трафика на Amazon идва от това, че хората харесват или препоръчват покупки във Facebook.
6. Verizon: 30 млн. долара Facebook примамва мобилните оператори със статистика, която показва, че мобилните реклами на социалната мрежа са с 9 пъти по-ефикасни от рекламите на десктопите в това да убедят хората да си сменят мобилния оператор.
7. Nestle: 30 млн. долара Тази година Nestle спонсорира Grumpy Cat.
8. Unilever: 30 млн. долара Две от 5-те най-споделяни реклами в интернет тази година са от Unilever – едната е "real sketches" на Dove, а другата е турска реклама за сладолед Cornetto.
9. American Express: 25 млн. долара AmEx залага много на социалните медии. В момента имат кампания „член от...“, която залепя значка на вашата страница, с която се хвалите от колко време ползвате картата.
10. Walmart Walmart е най-популярният супермаркет във Facebook.
11. Coca-Cola Coca-Cola има 76 милиона фена във Facebook, с което е най-харесваната марка в света.
12. Starbucks Starbucks е на 4-о място в класацията за най-много фенове във Facebook.
От 13-о до 16-о място - King.com, Zynga, EA и Supercell Те са поставени заедно в класацията, защото са производители на игри и са във Facebook за едно и също нещо – тъй като мрежата е огромна платформа за маркетинг на приложения.
17. Ford Ford има над 80 страници във Facebook и огромен екип, който се занимава с рекламата в интернет.


