ГОРЕЩА ТЕМА: И евродепутатът Андрей Новаков излиза на протеста в Брюксел с българските превозвачи
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Подкрепям недоволството на българските превозвачи на 10-ти януари, ще протестирам заедно с тях. Това каза пред "Фокус" евродепутатът от групата на Европейската народна партия Андрей Новаков във връзка с готвения протест от страна на българските превозвачи на 10 януари в Брюксел, заради текстове в пакета „Мобилност 1“, които според тях ощетяват бранша.
„На първо място искам да кажа, че през последните две години превърнах в кауза работата си по пакет „Мобилност“ и намирам за добро постижение, че две години успявахме да блокираме неговото приемане“, посочи той като обясни, че в момента всички българи, които работят по темата, ще се опитат с общи усилия да отхвърлят пакета или поне да предложат алтернативни текстове, които да са в интерес на българските превозвачи.
„Подкрепям техния протест и ще изляза да протестирам заедно с тях. Пакетът „Мобилност“ във вида му, в който беше приет от министрите на транспорта в Европейския съюз, е едно от най-лошите законодателни предложения, които някога съм виждал“, коментира евродепутатът.
„Първо, както казах, ще изляза заедно с тях пред сградата на Европейския парламент, а след това заедно с другите българи, с които работим по темата, ще направим всичко възможно да съберем мнозинство, с което да прекараме поправки, които отговарят не само на българския интерес, но и на здравата икономическа логика“, обясни Новаков.
Според него пакетът „Маболност“ и заложените в него текстове се противопоставят на европейското законодателство, което защитава свободното движение на хора и стоки.
„Една от основните ни задачи е да заличим текста, който предвижда връщането на камиона, както и да не допускаме текстове, които предвиждат връщането на водача в държавата по произход, да разрешим почивката на борда на превозното средство, защото българските камиони са едни от най-новите, с много добри условия вътре в камината. Също така ще се погрижим да направим така, че максималният брой курсове вътре в Европейския съюз, които към момента искат да се ограничи само до един, да се издейства да бъде до 4-5. Това ще е значително по-добре за българския транспортен бранш“, подчерта българският евродепутат.