ГОРЕЩО В ПИК TV! Диана Русинова ГНЕВНО: Да караш по българските пътища е смъртна присъда с отложено изпълнение (ВИДЕО)

ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Близо година след бруталната катастрофа край Аксаково, при която кола на НСО, возеща съпредседателя на ПП Кирил Петков, уби човек. За бруталния пътен инцидент, станал на 16 май 2024 г. вече не говори почти никой.
В колата, пометена от мощната машина на Петков, са се возили мъж и жена на възраст над 60 години. Шофьорът на автомобила издъхва в болница от травмите си, съпругата му оцелява след тежка битка за живота си.
Кой удобно забрави този жесток инцидент на пътя, има ли привилегировани джигити, шофьорите или пътищата са повече виновни за нарастващия брой на зловещи катастрофи - темата коментира специално в студиото на ПИК TV Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
Русинова се обърна към зрителите и читателите на ПИК с една огромна молба: "Нека в понеделник, 7 април, пред Съдебната палата и по-късно пред Народното събрание ЗАЕДНО да поискаме войната по пътищата да спре и да има справедливи присъди за всички убити деца".
"Да караш по българските пътища е смъртна присъда с отложено изпълнение. Просто не знаеш, кога ще те свари, но ще те свари. Хайде да направим така, че едно такова дете, можехме след десет години да му ходим на изложбите и да се гордеем с неговите успехи, а не да го изпратим в затворен ковчег. И нека направим така, че Сияна да е последното дете, което изпращаме по този начин", заяви тя.
Русинова отново призова: "Бъдете смирени! Не бъдете нагли! Не карайте бързо!... Това дете нямаше никаква вина. Била съм на катастрофа в Северна България, при която почина дете на годинка. Животът му не беше започнал. Не трябва да погребваме децата така! Няма как да не реагирам емоционално, аз също съм родител - противно на мнението, че съм стара мома, аз имам две деца. Затова реагирах толкова емоционално и гневно. Защото е наистина недопустимо! Подаван е сигнал, а отговорът беше: "Пътят е добра експлоатационна годност"". Е как може, вие не пътувате ли по тия пътища?!".
Диана Русинова се върна на катастрофата с Кирил Петков. И отново изказа възмущението си от пълното безхаберие на поддържащите пътищата, маркировката и пътните знаци.
Соня Колтуклиева отбеляза, че разследването на катастрофата с Петков сякаш е "потънало в океан". Журналистката е отправила официално запитване до АПИ с конкретни въпроси - колко е струвала промяната на асфалта, одобрено ли е било това, има ли доклади за този участък, има ли ефективна организация на движението. От прокуратурата и АПИ отговарят витиевато, обяснявайки казионно за "подписана обществена поръчка и месечно задание". Разбира се, АПИ са "проверили" всеки проблем, а "отчетеното" от тях е на база "изпълненото".
Диана Русинова отбеляза, че още когато става катастрофата, тя заявява, че реално методика нямаме - колко време след пътен инцидент трябва да се пипа даден участък: "Аз винаги си задавам въпроса - като извършвате ежедневни обходи, не можете да видите, че знакът "Стоп" е извъртян настрани ли? Колко пари трябват, за да се завърти един знак в правилната посока?! Толкова са и направили въпросните обходи. Колкото бяха направили в Ябълково и Кюстендил, колкото и в този участък, където загина Сияна".
"Появиха се публикации - шефът на Районното пътно в Плевен бил много свестен човек. Сигурно. Но този "свестен човек" не преасфалтира пътя, където стана катастрофата", отбеляза Русинова.
"Кръстовището с катастрофата на Лютви Местан - и там е така, безумно кръстовище! Нито един политик не застана - да вземем да оправим тези пусти пътища и тази пуста опасност да престане!", заяви емоционално Диана Русинова.
Хакерска атака за минути спря прякото излъчване от студиото на ПИК TV. Но колегите се справиха за отрицателно време и прекият ефир на медията отново бе включен.
В края на разговора Диана Русинова отново призова: "В името на това прекрасно дете и на всички деца на България призовавам на 7 понеделник, да се съберем пред Съдебната палата и на 12, събота, пред кметството на село Телиш - нека се съберем, за да заявим, че не желаем повече такива пътища на България и не желаем повече деца да умират".