ГОРЕЩО В ПИК TV: Ето го "голямото плюскане" в Националната галерия - вижте софрите и лапането на ВИДЕО
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Въпреки опита на снобската парвенюшка дружинка да прикрие голямото си плюскане в Националната художествена галерия всячески, включително с изтриване на видеата от скандалната вечеря, наречена "пърформанс", "натюрморт" и какво ли още не, ПИК отново се сдоби с част от скандалните кадри. Видеото доказва, че плюскането си е било чисто плюскане и никакви напудрени определения не могат да отменят това.
Както ПИК съобщи преди всички в петък, скандална снимка с пищна софра, преливаща от суджуци и шунки, опъната в Националната художествена галерия, взриви социалните мрежи и предизвика вълна от възмущение.
Около софрата седят дами и господа с чаши и вилици в ръце и участват в невиждан пир сред произведенията на изкуството. На масата особено активни са Чочо Гюзелев и жената Гого Лозанов – Галя, твърдят осведомени от артсредите, категорични, че такова освинване Двореца не помни.
В интернет пространството заваляха гневни въпроси – какъв е този бардак, кой си позволява да се тъпче върху царския паркет? Що за парвенющина е това?! И за какво изобщо се използва територията на бившия дворец?!
Оказа се, че „Голямото плюскане” е по идея на шефката на галерията Яра Бубнова. Поводът е откриването на 22 ноември на изложбата на Ода Жон – артистичен псевдоним на българската художничка Михаела Дановска, която правела кариера във Франция. За нея е известно, че навремето е успяла да омае възрастния и заможен германски художник Йорг Имендорф, вече покойник.
В писмо до ПИК от Националната галерия обясняват, че коктейлът в Балната зала бил назован от Ода Жон „Вечеря – натюрморт“. Визията, сценарият, както и „скулптурните елементи в аранжирането на масите”, били създадени от самата художничка в тясна връзка с концепцията на изложбата.
Демек, това не е било обикновено плюскане, а пърформанс! От институцията, ръководена от Бубнова уточняват, че нямат отношение към финансирането на „проявата”.
„Леко съм озадачен от този „пърформанс” в Националната галерия. Гледката не е от най-приятните, дори да говорим за изкуство. Но това е Национален музей. Не вярвам как това би могло да се случи в Лувъра, в Уфици, Прадо, в Третяковската галерия… Националните музеи имат съвсем друго предназначение за мен”, каза Вежди Рашидов, шеф на парламентарната комисия по култура, помолен за коментар.
Шефката на Националната галерия - родената в Москва Яра Бубнова, е известна протестърка от кръга „Капитал”. Лансирана е от агента на ДС – авангардиста Недко Солаков. За него се твърди, че е сивият кардинал на културата в София покрай близостта си със зам.-кмета Тодор Чобанов. Икономедия и Недко бяха в основата предишната шефка на Националната галерия Слава Иванова да напусне. И апетитното място да заеме тъкмо Яра Бубнова. Защото залогът е голям – битката е кой да се разпорежда с дарението от над 1 милион и 770 хиляди лева, което Националната галерия получи от Маргарита Занеф - емигрирала в Австралия преди повече от 50 години. В кръга на Яра Бубнова и Недко Солаков е и Сашо Кьосев от „Да, България”, който е член на техния Институт за съвременно изкуство, близък до кръга „Капитал” на Иво Прокопиев.
Амбициите на алчната арт компанийка не спират дотук – те искали да завладеят и мегамузея Квадрат 500, композиран от покойния Светлин Русев, алармират хора от гилдията.
А плюскането в бившия царски дворец е израз на тоталното самозабравяне на група разпищолили се маниаци, докопали се до власт в изкуството, които дерибействат в Националната галерия сякаш им е частният музей на Иво Прокопиев, коментират омерзени в съсловието.