BG EN

Граждани искат ревизия на метрото

ЧАС ПИК

Граждани искат ревизия на метрото

8574
на 01.04.2013
Граждани искат ревизия на метрото

Новите спирки не са в интерес на живеещите в "Дружба" и "Младост"-4

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

От инициатива "Граждани за София" разкритикуваха цялата система на столичното метро, като според тях трасетата са направени така, че да се усвояват пари, без хората да имат удобен достъп до този транспорт. 

препоръчано

"Ние искаме общинският съвет и кметът на града да дадат възможност за граждански контрол и международен одит на средствата, похарчени от „Метрополитен“ „Интересува ни и как се избират маршрутите и метростанциите, които се строят“, каза арх. Димитър Димитров от „Граждани за София“ на специална пресконференция в БТА.

Според него метрото е само система, с която да се усвояват европейските пари. „Това е лошо метро, което не предполага достъп на по-голяма част от софиянци“, каза той.

Според данните му трите спирки от „Витоша“ до „Джеймс Баучър“  се ползвали от едва 30 хил. души, докато ако трасето било пуснато по бул „България“ до Националния исторически музей, щяло да се ползва от 330 хил. души. „Това е пропуск, който е срещу гражданите на София“, категоричен е архитектът.

Според него действащият устройствен план легитимира всички нарушения на градската среда. „Над 2 милиарда са инвестирани в тази градска система. Има информация, че Париж ще построи 74 метростанции срещу едва 30 млрд. евро“, каза Димитър Димитров.

Тук, ако обърнете внимание, просто е една система, която е като черна дупка – безспорно това е системата с много скрити работи. И химикалките и черните думи на много специалисти заличават това, което потъва“, смята архитектът.

 Според думите му над 30% от метростанциите не са полезни или достъпни за хората – не говоря, че „Люлин“ с 200 хил. население е с две станции, а една „Надежда“ – с цели три“, категоричен е той.

Според него било „чисто политическо решение“ да се удължи трасето не под "Цариградско шосе", а по "Драган Цанков". Това беше една от капиталните грешки, които водят до тази лоша среда. „Това, че използва едно готово съоръжение, доведе до това, че има хиляди хора по спирките на "Цариградско шосе“, смята арх. Димитров. Според него в момента общината обмисля да строи трамвайно трасе под прозорците на хората в жк "Дианабад".

Той твърди, че три пъти е връщан от Еврокомисията проектът за отсечката от „Цариградско шосе“ до летището. „Това избрано трасе от 5 км е трасето, което свързва по права линия тези спирки. Хората от „Дружба“ нямат достъп до тези спирки, като една от тях е в полето“, каза той. Според него спирки трябвало да има и на двата терминала, а не само на Терминал 2, както и на "Нова телевизия" и в квартала.

Той обвини министрите на ГЕРБ Ивайло Московски и Томислав Дончев, че похарчили парите, без да има спирки до „Младост 4“ и до мола Paradise Center на бул. „Черни връх“. Според него жителите искат да има преработване на проектите за всички спирки и бъдещи трасета.

Представител на "Метрополитен" не можа да се наложи с аргументи от рода на това, че в Столичният градски транспорт "има съответната йерархия", има и "предвиден довеждащ транспорт". С това обаче само ядоса представителите на "Граждани за София".

 

Сподели:
Бомба x
Спортът променя тялото и ума Спортът променя тялото и ума
ПИК TV x
Радослав Ревански ексклузивно пред ПИК: Хиляди хора от всички етноси има на площада в Белица! Провалените политици от ППДБ нескопосано ни обвиняват, че вадим етническата карта (ВИДЕО) Радослав Ревански ексклузивно пред ПИК: Хиляди хора от всички етноси има на площада в Белица! Провалените политици от ППДБ нескопосано ни обвиняват, че вадим етническата карта (ВИДЕО)
ново
Днес: 90
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК