ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Дъщерната фирма на „Гугъл” „Алфабет Инк” обяви, че ще блокира достъпа на сайтовете, предоставящи фалшива информация. Чрез заплахата за ограничено ползвателство на „АдСенс” – софтуерът за продажба на реклама в търсачката, уебсайтовете няма да могат да промотират себе си или продуктите си.
По този начин корпорацията се надява да стимулира премахването на некоректна и мисинтерпретирана информация от виртуалното пространство.
„Промяната е неизбежна”, каза говорителят на „Гугъл” Андреа Фавил. „Планираме да рестриктираме показването на реклами, които предлагат подвеждащи или фалшиви данни или прикриват информация, свързана със собственика, публикуваното от него съдържание и първоначалните цели на конкретната уеб компания”, добави още тя.
Промяната в политиката на компанията се реализира благодарение наожесточения дебат за това колко голяма е отговорността на технологичните компании да следят за точността на съдържанието. Особено предвид все по-големият дял хора, които предпочитат да следят новините през социални мрежи и онлайн медии, отколкото през традиционни източници на информация.
В последните дни „Фейсбук” също беше многократно критикувана за разпространяването на неверни статии, насърчаващи избора на Тръмп за президент. Зукърбърг обаче отрече социалната мрежа да е повлияла по какъвто и да било начин на изборите.