ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Вторият Аспарухов мост над Варненското езеро може да бъде изграден с до 85% безвъзмездно европейско финансиране, съобщи д-р инж. Дойчин Ников, който е председател на Клъстер Черноморска Икономическа Зона.
"При воля на държавата, ако този проект се заяви за европейско финансиране до 2020 г. , той може да получи това финансиране през следващия програмен период. Финансирането зависи от височината на моста. Това пък зависи от решението какво ще се прави в езерото и как ще развиваме пристанищната зона, дали ще строим дълбоководен терминал и къде ще бъде той", обясни пред "Варна24" инж. Ников.
"Вторият Аспарухов мост може да е естествено продължение на новоизграждащия се бул. "Левски. Това е само един от проектите на НПО "Бъдеще за Варна“, който ако бъде реализиран, Варна може да има първото ниво от уникалното инфраструктурно съоръжение до 2025 г.
Освен това финансирането по никакъв начин няма да ощети бюджета на Варна или на държавата, тъй като ще бъде осигурено от еврофондовете, стига държавата да подкрепи проекта.
"От 2013 г. ние сме изготвили анализи за всички възможни варианти за втори Аспарухов мост във Варна, като единият вариант е на Казашко, другият вариант е на Максуда. Там се предлагат два варианта-на висящ и на кабелен мост. Впоследствие концепцията бе разширена и ние предлагаме втори мост на Максуда на две нива. Идеята е при самото проектиране да се планира строителството на второ ниво. Правили сме анализи на всички мостове, които са строени през последните десет години в Европа. За пример имаме Хърватия, те получиха 85% безвъзмездно финансиране по Кохизионните фондове", каза още Ников.
Това означава, че при воля на държавата, ако този проект се заяви за европейско финансиране до 2020 г. , той може да получи това финансиране през следващия програмен период. Финансирането зависи от височината на моста.
Това пък зависи от решението какво ще се прави в езерото и как ще развиваме пристанищната зона, дали ще строим дълбоководен терминал и къде ще бъде той. От там ще се планува възможността за достъп на корабите.