ЕКСКЛУЗИВНО! Летец-изпитател със сензационна версия за трагедията с Ту-154 (СНИМКИ)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Заслужилият летец-изпитател на Русия Виктор Заболотский огласи нова версия за адската катастрофа с Ту-154 на руското Министерство на отбраната, станала в утрото на 25 декември. При падането си във водите на Черно море недалеч от Сочи машината погуби всичките 92 души, намиращи се на борда.
Екипажът на разбилия се Ту-154
Опитният ас смята, че авиокатастрофата вероятно е станала заради лъжливи показания на уредите, отчитащи височината и скоростта на приборите на самолета. Първоначалната версия, която се поддържа и до момента е, че машината се е разбила заради проблеми със задкрилките. За това свидетелстват и откъслечните разговори между екипажа на разбилия се самолет, разшифровани от първата намерена черна кутия.
Експертите допускат, че машината се е разбила заради несинхронното прибиране на задкрилките. Възникналата разлика в подемната сила на крилата е могла да доведе до авиокатастрофата.
Тази версия обаче е отхвърлена от заслужилия летец-изпитател Виктор Заболотский. Според него в системата на задкрилките е предвиден механизъм, който да синхронизира движенията им.
"Ако задкрилките започнат да се движат несинхронно, то се задейства автоматика, която ще прекрати тяхното спускане или прибиране", коментира той.
Експертът е уверен, че катастрофата вероятно е станала заради лъжливи показания на приборите, отчитащи височината на полета и скоростта на самолета. За определянето на тези параметри е установена система от въздушни сигнали СВС-72. Тя се състои от приемници за динамично и статично налягане. Ако се получи срив в работата й, то пилотите не могат да оценят адекватно скоростните характеристики на въздушната машина.
"В такава ситуация след откъсването на самолета от пистата показанията на скоростта започват да нарастват по-бързо, докато фактическата скорост остава по-малка от отчитаната от приборите. При този случай летецът започва да вдига носа на самолета, привеждайки го в режим на набиране на височина", коментира Заболотский.
В условията на отсъствие на видим хоризонт, получавайки неверни данни за скоростта, командирът на лайнера вероятно е насочил машината към набирането на височина, но вместо да се издигне, самолетът е навлязъл в "критичен" ъгъл, докосвайки водната повърхност и се е разбил.
Превод: ПИК