ЕКСПЕРИМЕНТ НА ПИК TV! Вакханалия на шосето в "Овча купел"! Баш тарикатите в София карат така, но когато се появи полиция…
Това кръстовище в София може да носи милиони от глоби
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Лесно ли е да се кара кола в София? Едни ще кажат да, други – не. Но ако не ти пречат „баш тарикатите“, със сигурност ще е по-лесно. Кръстовището на булевардите „Овча Купел“ и „Цар Борис“ е едно от най-възловите в столицата. И ако по „Цар Борис“ нещата са регламентирани със светофар, то левият завой от „Овча Купел“ към „Борис“ – в посока центъра, е малък ад. Това кръстовище в София може да носене милиони от глоби. Нужно е само да седи екип на полицията и да глобява. Какви са глобите ще разкажем малко по-късно.
Каква е ситуацията за нарушение… На булевард „Овча Купел“ има две платна, но там вървят и трамваи. И именно с тях става драмата. За да се направи ляв завой от „Овча Купел“ към „Цар Борис“, в голямата си част шофьорите се пускат по трамвайната линия, нареждайки се в трета лента. И тук идват „баш тарикатите“.
Наглеците, след като видят, че се е наредила голяма опашка и понеже много бързат, се пускат и тръгват директно срещу трамвая. Ако не идва, разбира се. Така „баш тарикатите“ образуват четвърта колона на самия светофар в желанието си да не висят в трафика. И понеже те „много бързат“, не зачитат знаци, маркировка – давай напред. Балъците да се редят, а ние, щото сме много отворени – давай смело напред.
Подреждайки се в четвърта колона на светофара, те бързат да направят левия завой и често се изнасят в насрещното, за да минат преди колите от „Тодор Каблешков“, и да си карат по „Борис“.
Но именно в тази си бързина на самото кръстовище стават куп конфликтни ситуации.
И това е ежедневие в час пик.
Какво става обаче, ако преди кръстовището има полицай. „Баш тарикатите“ стават веднага супер хрисими, смирени и почват да спазват закона.
Когато полицаят се прибере, вакханалията пак почва.
Полицаят се връща на пътя, всичко става по правилата.
Днес наблюдавахме именно акция на полицията на това кръстовище и видяхме точно това – ред, ад, ред, ад, ред, ад и т.н.
Сега малко да посмятаме. На една вълна на светофара в час пик в нарушение са около 4-5 коли. Светофарът държи около 60 секунди, което прави – да вземем средно, 45 коли за 10 минути. Говорим все за „баш тарикати“, които бързат и не признават правилата.
Глобата по закон е между 30 и 150 лева. 30 лева е фиш. Ако водачът не е съгласен с фиш, му се пише акт, който е от 50 до 150 лева.
Да вземем тези средно 45 коли и ги глобим с минималното 50 лева – 2250 лева. И това само за 10 минути. За час пик това прави 13 500 лева. Час пик сутрин, час пик следобед. Сметката става страшна. Ето затова твърдим, че това кръстовище в София може да носи милиони в хазната на КАТ от глоби.
Днес няколко „баш тариката“ олекнаха. Със сигурност утре като минават пак по този пък ще се замислят. Явно сентенцията, че на българина трябва да му бръкнеш в джоба, за да се вкара в правия път, е много вярна. Въпросът е защо трябва да е така, за да караме по правилата.
Очаквайте поредица от разработки в ПИК как се кара в София. Ако имате преки наблюдения за масови нарушения на някое кръстовище, пишете ни. Подайте сигнал до ПИК.


