ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV! Министърка на Румен Радев се оправдава за отмъкнатите пари за магистрала "Хемус" и спряното й строителство (ВИДЕО/ОБНОВЕНА)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Служебната министърка на регионалното развитие на Румен Радев - Виолета Комитова, се оправдава за отмъкнатите около половин милиард лева за изграждането на магистрала "Хемус" и спряното й строителство.
Искам да поясня, че в нашето министерство извършваме два вида строителство – ново и ремонти на пътища. АМ „Хемус“ го наричаме ново строителство. Инвестиционният процес касае всички видове строежи, включително и магистралата. Това заяви на брифинг служебният министър на регионалното развитие Виолета Комитова във връзка с изграждането на автомагистрала „Хемус“.
Проектът започва с устройствен план. Това е започнало през 2015 и е завършило през 2021 г. Това включва неговото съгласуване и одобряване. След това се започват отчуждителни процедури на земята, върху която ще минава магистралата. Срокът не може да бъде фиксиран, така че процедурата може да отнеме години. След това се изработва проект за строителство, който също се съгласува. Накрая всичко това разрешение за строеж. Едва тогава започва втората фаза на проекта – строителството. Накрая се приключва с Акт 16, обясни Комитова.
„Трасето е разделено на 9 участъка. Първите три участъка имат разрешение за строеж и на тях се строи. Следващите (4, 5 и 6) нямат одобрени устройствени планове и те трябва да извървят стъпките по отчуждителните процедури и не знам колко време ще отнеме. Останалите участъци 7, 8 и 9 не са започнати“, стана ясно от думите ѝ.
„Цялата АМ „Хемус“ е възложена да се строи от държавното търговско дружество „Автомагистрали“. За 1,38 млрд. лева е получило аванси, за да строим. Тези аванси дружеството е раздало 675 млн. лева на фирми, които да доставят материали и техника.
Аз като регионален министър не мога да спра никакво строителство. Най-скъпото строителство е незавършеното строителство. Тази магистрала е на българския народ. Фирмите могат да спрат строителството, като не платят на работниците, но тя нямат интерес да го направят. Този, който може да го спре единствено от началника на „Автомагистрали“ - Стоян Беличев. Той вече е сменен“, поясни регионалният министър.
„В България се е създала тежка административно-нормативната среда, в която минават години преди да се издаде разрешително за строеж“, подчерта регионалният министър.
Така обаче тя в крайна сметка не отговори нито веднъж конкретно защо половин милиард, заделени за завършване на магистралата до 2024 г. бяха взети от БНТ по сметката на МРРБ и върнати в общия бюджет, с което на практика се прекратява строителството от Нова година.


