ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV: Прокуратурата с разтърсващи разкрития за престъпленията на 6-ма от АПИ при трагедията в тунел "Ечемишка" - за 32 години не направили нито един ремонт (ОБНОВЕНА)
Последвайте ни в Google News Showcase
Прокуратурата прави разтърсващи разкрития за вината на 6-ма от АПИ начело с ексшефа й Лазар Лазаров за трагедията в тунел "Ечмишки", където от срутена мазилка загина една жена.
WINBET – 3 начални бонуса + 3 подаръка за Спорт, Казино и Live Казино! (18+)
Говорителят на главна прокуратура Румяна Арнаудова заяви, че са извършени допълнителни множество дейности по разследването, които са довели до привличане към наказателна отговорност на общо 6 длъжностни лица от АПИ.
Експертизата даде отговори на въпросите за това кога е построено съоръжението, кога е поставена инсталацията по осветяването, даде информация за извършените действия за фирмите, които са поддържали или изследвали пътното съоръжение, даде информация кои длъжностни лица в кой момент с какви документи са сигнализирали за опасност, посочи тя. На база експертизата са повдигнати обвинения на трима, двама от които изпълнителни директори на АПИ и на още три длъжностни лица, които са били запознати колко е опасно съоръжението.
От момента на въвеждане в експлоатация на тунела през 1985 година до деня на инцидента този тунел не е ремонтиран нито веднъж. Единственото мероприятие е било веднъж да се измие и боядиса тунелът. Въпреки че е имало констатации за опасности нито едно от длъжностните лица не е предприело каквото и да е. Със сигурност може да твърдим, че от 2005 г. до настъпване на инцидента на 5 февруари 2017 г. само магистрали ЕООД са информирали няколко пъти за проблеми. Сериозната информация е била доведена до знанието на АПИ с два доклада от септември и октомври 2015 г., заяви говорителят на главния прокурор.
За 32 години експлоатация не е правен никакъв ремонт, се казва в доклада. В него се посочва, че осветителните тела не подлежат на ремонт и че планките на осветителните тела са изгнили и падат на пътното платно. Служителите са привързвали осветителните тела с тел и кабел, защото е било невъзможно да се заварят, тъй като корпусът им е бил изтънял заради корозията. Състоянието на носещата конструкция било тревожно, падали греди върху пътното платно и предизвиквали ПТП-та. През 2016 г. по тази причина е имало две катастрофи с щети по колите от падащи части от конструкцията. За всички тези инциденти ръководството на АПИ е получавало обширни, мотивирани и подкрепени с изследвания на инсталацията документи.
Всички, които са имали задължения да осигурят безопасността в тези съоръжения не са предприели каквото и да е действие.
Ако едно от всички предписания беше организирано от ръководството на АПИ по осветлението и сигнализацията, нямаше да се достигне до този инцидент. Стоманената конструкция, която носи осветителните тела е била подложена през над 30-те години на прах, влага и всякакви обстоятелства, които предизвикват корозията, но въпреки това нито една корозионна защита не е предприета, дори елементарното покриване с грунд.
Бездействието на всичките тези хора е довело до този резултат. Установено, че колата, управлявана от брата на загиналата жена, се е намирал на 13 метра от мястото, на което е била въпросната лампа, а възможността за безопасно спиране е на около 30 метра, подчерта Арнаудова.
В доклад от 2016 г. се посочва, че ситуацията в тунел Ечемишка е"ОПАСНА", според наета фирма да извърши експертиза.