Рекламата на имитиращия продукт "Булка чеиз" нарушава етични правила за реклама и търговска комуникация в България и затова Етичната комисия към Националния съвет за саморегулация (НСС) препоръча излъчването й да бъде спряно. Срокът за изпълнение е 5 работни дни.
"Етичната комисия счита, че налагането и поддържането на някои „псевдоистини“ в рекламния бранш, като например тази, че „сексът винаги продава“ или че „няма лоша реклама“, не са нищо друго освен израз на безсилие, липса на креативност и проява на непрофесионализъм".
Съветът се самосезира заради сексуалния контекст на рекламния клип. В НСС е постъпила жалба от граждани относно реклама на сирене „Булка“, определена като неподходяща за деца. В жалбата се казва, че рекламата е не само неподходяща за деца, въпреки се се излъчва по телевизията във всякакви часове на денонощието, а и е с уникално нисък морал и никакво благоприличие.
Според решението на съвета рекламата е нарушила правилата за благоприличие, социална отговорност и правдивост. "Авторите на клипа очевидно не са се задоволили с по-лек и дискретен намек, а всячески са настояли на предизвикателно излъчващата съблазън сценка", пише в мотивите на решението.
Според съвета "сексуалният контекст на рекламата е подсилен чрез яркия цвят на женската рокля на Жулиета, която следва извивките на тялото й, силно изразеното деколте и действията й - изпускането на парче от продукта между гърдите й, изваждането и поднасянето му в устата на мъжа". Това, според съвета, напомня на еротичната сцена от американския филм "Девет седмици и половина". За общото внушение на клипа допринася и мелодията, послужила за музикален фон на рекламата, която жанрово се доближава до чалгата, допълват от НСС.
Решението дали рекламата да бъде спряна или не е на рекламодателя. Съветът няма правомощия да му въздейства, защото той не е негов член. Затова му се дава 5-дневен срок, в който да спре или коригира клипа. Ако това не се случи, с казуса ще се занимава Съветът за електронни медии.
Във видеото предизвикателно облечена сервитьорка, представена като Жулиета, пуска парче от продукта в пазвата си, след което го вади и го дава на младеж, към когото се обръща с Ромео и с когото водят двусмислен разговор. В края на клипа в долната част на екрана е изписано, че той е "имитиращ продукт, съдържащ в състава си мляко", а в разговора между героите в него е наречен "не сирене, а истински деликатес". Рекламираният продукт е произведен от мандра "Мини лукс" в Бяла черква по поръчка на фирма "Фикосота синтез".
Съвета за електронни медии сезира Комисията за защита на конкуренцията и Националния съвет за саморегулация заради нарушение на професионални стандарти в рекламата. Решението е изпратено на СЕМ и КЗК.