Как в училище преподават предметите през темата "Какво ще стане, ако метеорит удари земята"
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В пловдивско училище преподават всички предмети през темата "Какво ще стане, ако метеорит удари земята". Автор на идеята е директорът на СУ "Любен Каравелов" Славка Щерева.
Залага се на компетентностния подход и проектно базираното обучение, които наблягат на трупането на умения, а не на възпроизвеждане на фактология. През цялата учебна година например темата „Какво би станало, ако метеорит удари Земята?“ минава през всички учебни дисциплини на експерименталната паралелка от осмокласници, които работят с хромбуци по модела 1:1. Така я пречупват през наученото по различни предмети, прогнозират последствия, чертаят план за предотвратяване на сблъсъка - прилагат знанията на практика и учат чрез преживяване, обяснява "Марица" иновативната техника на преподаване.
Преди да станем модерни отвън, станахме модерни отвътре, казва директорката Славка Щерева.
Общообразователното училище е профилирано в изкуствата, което дава знания и умения за музикална кариера, но не предопределя непременно такъв път и има възможност за избор на реализация в друга сфера. В седми клас учениците още не са ориентирани, затова, предвид спецификите на учебните планове, е подходящо обучението в профилирани, а не в професионални паралелки, обяснява Щерева. Новият прием комбинира музиката с още едно направление -информационни технологии или английски. Има възможност да се учи и джаз пеене, и музикален инструмент, но основно направление е народната музика.
Отдавна сме осигурили техника и интерактивни дъски, които сега подменяме с по-модерните - с тъчскрийн, разказва директорката. Училището прилага обучение чрез виртуална и добавена реалност, има и 3D принтер. Въпреки че сме с музикален профил, развиваме и другите дисциплини, казва Щерева.
Екипът е минал обучение за изграждане на меки умения и професионална учебна общност. Създава позитивна атмосфера и творческа подкрепяща среда за ученици и учители. Сагата с ремонтите, която продължи 7-8 г., още сплотила всички и през цялото време никой не се оплакал. Макар че в жаркото лято през август се наложило местене от едната сграда в другата за 10 дни, за да стартира ремонтът на основния корпус. А после посред зима цялото школо се върна обратно, за да започне работа по втория.


