ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
"АП Март" АД, собственик на веригата от супермаркети "Пикадили" в България, и "КМБ България", собственик на веригата от супермаркети "Карфур" в България, официално съобщиха, че са постигнали споразумение за обединяване на дейностите си по търговия на дребно.
"АП Март" АД и "КМБ България" постигнаха взаимно съгласие за увеличаване на капитала с 46 милиона лева (50% през 2014 година и 50% през 2015 година) с оглед допълнителна подкрепа и стабилизиране на бизнеса в България и подобряване на условията и сроковете за плащане спрямо доставчиците, се казва в съобщение до медиите.
Преди около два месеца в медиите се появи информация, че всъщност "Карфур" иска да купи "Пикадили". На въпрос дали това е така единият собственик на "АП Март" - Ангел Ангелов, първоначално реагира: “Няма такова нещо, когато има, всички ще разберат”. После обаче уточни, че не казва, че не се преговаря, но няма постигнати договорки и готовност, която да се обяви като факт (вижте подробности в "Още по темата")
От днешното съобщение става ясно, че двете фирми-партньори ще запазят равно участие в новия джойнт-венчър, който ще оперира мрежа от 75 магазина в България с общ оборот от 452 000 000 лева за 2013 г. и над 3,000 служители.
Начело на новата структура, като регионален мениджър, ще застане Жером Лубер, настоящ Изпълнителен директор на Маринопулос Груп.
Лубер има опит в търговията на дребно, придобит в качеството му на Управляващ директор на "Карфур Гърция" в периода 2004-2008 година и като генерален мениджър за всички предпирятия в групата "Маринопулос". "Маринопулос Груп" е 100% гръцка компания, която оперира бизнеси за повече от 2,5 милиарда евро в Гърция, България, Албания, Скопие и Кипър.
На местно ниво структурата ще бъде управлявана съвместно от Милош Ристич от "КМБ България" и Таня Косева-Бошова от "Пикадили".
Стратегията на новата структура ще бъде насочена към разширяване на мрежата от магазини, както и успешната интеграция на двете марки с цел постигане на високо качество на продукти и услуги на оптимална цена за крайните клиенти, се казва още в съобщението.
Споразумението ще бъде финализирано след официално одобрение от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).