ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Комисията за защита на потребителите (КЗП) е започнала проверка на туроператора "Гъливер травъл", организирал екскурзията до Испания на 31 ученици от Националната финансово-стопанска гимназия в София, които са срещнали затруднение при настаняването в хотела след пристигането си, съобщават от комисията.
"Още вчера направихме проверка. Закъснялото плащане е направено и учениците са настанени в по-хубав хотел. До момента положението е овладяно. Това каза председателят на Комисия за защита на потребителите Димитър Маргаритов в студиото на БТВ. "В хода на проверката е представен документ за извършено допълнително плащане към испанските контрагенти по повод настаняването на учениците", увери той. Работили сме по около 30 сигнала срещу фирмата в рамките на две години.
По шест жалби фирмата е санкционирана и сега обжалва, разкри Маргаритов. Приканвам хората, които имат подобен проблем да ни звънят и да се реагира навременно. В нашия бизнес такива неща се случват и ще продължават да се случват. Ясно е, че местният туроператор иска предплащане. Това каза Димитър Попов, който е член на УС на Асоциацията на туроператорите.
"В Западна Европа при подобни случаи се задейства гаранционният фонд и се прибират хората, а туроператорът се обявява в несъстоятелност. Това е въпрос на законодателство. В случая бих дал съвет на родителите ваучерът да се предаде на родителите поне седмица преди пътуването"посъветва Попов. Маргаритов увери, че ще се изпратят предписания към регионалните инспекторати в страната, за да са сигурни в туроператора.