Лешоядството "Шарли Ебдо": живите редактори изкарват пари от мъртвите редактори. В чий джоб ще потънат милионите от траурния брой? Алчниците от списанието са на път да разпалят всемирен конфликт
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Живите редактори изкарват пари от мъртвите редактори.
Така горе-долу се получава покрай истерията "Шарли Ебдо", сюблимирана в крайно успешен маркетингов продукт.
Приходите от продажбите на траурния брой на списанието надхвърлят 10 милиона евро. Тиражът е скочил от 40 000 на близо 5 милиона. Абонаментът - от 4 000 на 100 000.
Къде ще отиде цялото това имане, в чий джоб? Досега не съм чул декларация на оцелелите, че възнамеряват да предоставят печалбата на семействата на избитите. Или че ще я дарят за благотворителност, за хуманни цели.
Цялата работа намирисва на лешоядство. Смъртта е най-печелившият бизнес и трагедията с "Шарли Ебдо" го доказва за пореден път.
Етично ли е обаче да акумулираш тираж и влияние покрай гибелта на колегите си?
Етично ли е да печелиш, гаврейки се с вярата на инакомислещия?
"Свободата на словото има граници, никой няма право да посяга на чуждата религия", обяви не друг, а папата.
Думите му са мъдър урок за всички новоизпечени "Шарлита" по света и у нас.
Нескромно казано - бях сред първите, които обявиха, че не са "Шарли". Че "Шарли" е поза, маниерничене, опасна комерсия, прикрита зад високопарни фрази. Ниският морал на оцелелите френски редактори, припечелили от мъката, ме уверява в правотата ми. А най-страшното е, че инатливата им алчност е на път да разпали всемирен религиозен конфликт с непредвидими последствия и проекции за човечеството.


