Не е тайна за никого, че магистралите на Бойко Борисов са фикс идея на правителството му. На тях премиерът посвети и много крилати фрази, за да впечатли електората. Незабравими ще останат: "Думите отлитат, построеното остава", „Мен ще ме забравите, но магистралите ще останат“, или
„През магистралите скоро ще протекат електронните услуги за бизнеса“. Но докато фирми, близки до кабинета, удължават тези първокласни артерии с думи и пари, пътищата, които ни свързват с тях, се рушат, не се ремонтират с години. Стотици селски друмища не са помирисвали нов асфалт от времето на Тато. В някои райони на страната хората иронично подмятат, че заради продупчените като след бомбардировка второкласни и третокласни шосета, колите им ще се изпотрошат, докато стигнат магистралите на ГЕРБ.
Най-трагична се оказва ситуацията с подходите към различни части на Родопите. Преди да падне първият сняг, от Велинград проплакаха, че може да останат напълно откъснати от света през зимата, защото пътят до града няма да се ремонтира в обещания срок. Участъкът от Пазарджик до курорта в момента е затворен и това може да продължи и през следващите три-четири месеца, негодуват местните. Надеждата им е, че заради прищявката на властници от ГЕРБ да се плацикат в топлите минерални басейни на близки до тях бизнесмени може да ремонтират и пътя, за да стигат по-комфортно от столицата.
Подобна е ситуацията и с отсечката Асеновград- Смолян. От две години тя се ремонтира мудно и протяжно. На много места новият асфалт не е положен, липсват маркировка и мантинели, а според експерти на КАТ така трудният и без това планински път става още по-рисков за водачите.
Най-плачевно е състоянието обаче на шосето между Асеновград и Кърджали. Пътят от години се стопанисва на принципа „кръпка до дупка“, а областните пътни дирекции на Пловдив и Кърджали все не могат да се разберат как да си разделят отговорностите. От централата на ДПС пък коментират, че тази политика е целенасочена и е своеобразна наказателна акция срещу електората на Доган.
Накрая простите сметки на финансисти показват, че за да се наливат юнашки пари в хубавите магистрали на Борисов, Дянков отказа цял мандат да индексира пенсиите и майчинските, оряза социалните придобивки, затваряше болници и училища в провинцията.
Думите на Генерала, че построеното остава, звучат гордо, но излъганите очаквания на хората на изборите догодина ще тежат повече от асфалта и бетона, който отгладуваха три години.